Chwytliwy znak towarowy może być pułapką

Im bardziej innowacyjny produkt na rynku, tym mniejsza może być jego ochrona - mówi radca prawny i rzecznik patentowy dr Wojciech Gierszewski.

Publikacja: 16.02.2023 03:00

Chwytliwy znak towarowy może być pułapką

Foto: Adobe Stock

InPost walczy, by jego „paczkomat” nie był odmieniany przez przypadki, bo chce chronić swój znak towarowy. Jak pan ocenia to działanie?

Myślę, że Inpost robi to, co z jego perspektywy wydaje mu się uzasadnione prawnie i biznesowo. Póki co spółka jest uprawniona do znaku towarowego, chociaż uważam, że Urząd Patentowy nie powinien był go udzielać, bo jest to sprzeczne z uznaną metodologią oceny oznaczeń pod kątem ich opisowości, a więc wskazywania na cechy towarów/usług. Znak, o który toczy się walka, ma charakter słowny, a więc nie ma żadnych innych elementów (np. grafiki) podlegających ocenie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Czy można żądać wypłaty przed naprawą budowlanej fuszerki? Zdecyduje Sąd Najwyższy
ABC Firmy
„To nadregulacja, a nie deregulacja”. Transport odzieży w systemie SENT
ABC Firmy
Przydatna funkcja w mObywatelu dla wielu firm. Jak z niej skorzystać
ABC Firmy
Fundacja rodzinna. Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad ważną zmianą
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
ABC Firmy
Będą uproszczenia przy składaniu ofert przetargowych. Rząd przyjął projekt