Reklama
Rozwiń

Po rozmowie z telemarketerem można mieć problem

Przystąpienie w trakcie rozmowy telefonicznej do umowy naruszającej interesy przedsiębiorcy często jest efektem prezentowania oferty w sposób podstępny i wprowadzający w błąd.

Publikacja: 16.02.2024 21:10

Po rozmowie z telemarketerem można mieć problem

Foto: Adobe Stock

Niestety, nękanie telefonami wzywającym do zapłaty za niezamawianą usługę, to spory problem. Na czym to polega?

Od momentu rzekomego zawarcia umowy na przedsiębiorcę nie świadomego swoich praw „rzucają się” świetnie przygotowani: telemarketerzy, prawnicy i administratorzy portalu lub innej formy świadczenia usług, którzy starają się przekonać o niezwykle bolesnych skutkach odmowy zapłaty. Ludzie ci są dobrze przygotowane zarówno od strony formalnej jak i psychologicznej. Komunikacja mailowa i telefoniczna rodzi pozory, że jest to legalne działanie. Zaczyna się więc nękanie, które początkowo można traktować jako dyskomfort, ale ma na celu przekonanie przedsiębiorcy do ustępstwa. Niestety przepisy są skonstruowane niejednoznacznie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
ABC Firmy
Ta zmiana w prawie może oznaczać kłopoty dla 30 tys. firm. Rzecznik MŚP ostrzega
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
ABC Firmy
Nowa funkcja w rządowym portalu dla firm. Ma pomóc w sprawdzeniu kontrahenta
ABC Firmy
Rząd chce dekryminalizacji prawa gospodarczego. Co to oznacza?
ABC Firmy
To ostatnie chwile, żeby nie zapłacić więcej za prąd. Mija ważny termin
ABC Firmy
Nowy obowiązek dla przedsiębiorców od 1 lipca. Chodzi o e-doręczenia