Po rozmowie z telemarketerem można mieć problem

Przystąpienie w trakcie rozmowy telefonicznej do umowy naruszającej interesy przedsiębiorcy często jest efektem prezentowania oferty w sposób podstępny i wprowadzający w błąd.

Publikacja: 16.02.2024 21:10

Po rozmowie z telemarketerem można mieć problem

Foto: Adobe Stock

Niestety, nękanie telefonami wzywającym do zapłaty za niezamawianą usługę, to spory problem. Na czym to polega?

Od momentu rzekomego zawarcia umowy na przedsiębiorcę nie świadomego swoich praw „rzucają się” świetnie przygotowani: telemarketerzy, prawnicy i administratorzy portalu lub innej formy świadczenia usług, którzy starają się przekonać o niezwykle bolesnych skutkach odmowy zapłaty. Ludzie ci są dobrze przygotowane zarówno od strony formalnej jak i psychologicznej. Komunikacja mailowa i telefoniczna rodzi pozory, że jest to legalne działanie. Zaczyna się więc nękanie, które początkowo można traktować jako dyskomfort, ale ma na celu przekonanie przedsiębiorcy do ustępstwa. Niestety przepisy są skonstruowane niejednoznacznie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Za kierowanie spółką po zakazie grozi odszkodowanie
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
ABC Firmy
Firmy mogą starać się o dofinansowanie na elektryczne ciężarówki
ABC Firmy
Komisja Europejska chce uprościć RODO. Skorzystają małe i średnie firmy
ABC Firmy
Deregulacja w energetyce. Tak rząd chce ułatwić życie firmom inwestującym w OZE
ABC Firmy
Będą zmiany w przetargach. Rząd: nowe rozwiązanie ma charakter rewolucyjny