Reklama

Zmiany w PKD od 1 stycznia 2025 r. Firmy muszą się dostosować

Od Nowego Roku obowiązuje zmodyfikowany i rozszerzony o nowe rodzaje działalności katalog kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Na dostosowanie się do nowej kwalifikacji PKD przedsiębiorcy mają dwa lata, ale niektóre firmy zastosują nowe kody od zaraz.

Publikacja: 31.12.2024 10:59

Zmiany w PKD od 1 stycznia 2025 r. Firmy muszą się dostosować

Foto: Adobe Stock

PKD 2025 zastępuje dotychczasową PKD 2007 na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 18 grudnia 2024 r.  (Dz.U. z 27.12.2024 r. poz. 1936).

Polska Klasyfikacja Działalności to systematyka działalności gospodarczych stosowana w statystyce publicznej, ewidencji oraz rachunkowości. Zebrane informacje umożliwiają obserwacje poszczególnych branż, struktury gospodarki oraz tendencji jakim ona podlega. Przedsiębiorca rejestrując działalność podaje kody PKD, które opisują rodzaj prowadzonej działalności. PKD jest wykorzystywana w regulacjach prawnych dotyczących różnych form wsparcia przedsiębiorców, a także ich obowiązków.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Jeśli udziały w spółce po rozwodzie zyskały, trzeba się tym podzielić
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
ABC Firmy
Dane przedsiębiorcy w CEIDG. Kolejny organ ma wątpliwości
ABC Firmy
Spółka ukarana za błędne rozumowanie. Poszło o tajemnicę lekarską i RODO
ABC Firmy
Jak liczyć przedawnienie roszczeń wekslowych? Sąd Najwyższy zdecydował
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
ABC Firmy
Dopłata do elektrycznego samochodu. Będą zmiany w Programie „NaszEauto"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama