Aktualizacja: 06.10.2019 08:25 Publikacja: 30.09.2019 13:41
Foto: Adobe Stock
Wojewoda zachodniopomorski w rozstrzygnięciu nadzorczym stwierdził nieważność czterech zapisów uchwały Rady Miasta Szczecin w sprawie przepisów porządkowych dotyczących przewozu osób i bagażu ręcznego środkami lokalnego transportu zbiorowego. W zakwestionowanych przepisach wskazano, że przed wjazdem osoby na wózku inwalidzkim, kierowca zobowiązany jest rozłożyć rampę wjazdową i zapytać, czy osoba na wózku potrzebuje dalszej pomocy. Dalej ustalono, że wózek inwalidzki, w tym z napędem elektrycznym powinien posiadać wymiary maksymalne tj. długość całkowita 1200 mm, szerokość całkowita 700 mm, wysokość całkowitą 1090 mm, pod warunkiem prawidłowego umiejscowienia w miejscu przeznaczonym do jego przewozu i prawidłowego zabezpieczenia pasami bezpieczeństwa( o ile znajdują się na wyposażeniu pojazdu). Co więcej, wózek inwalidzki w tym z napędem elektrycznym musi mieć możliwość obrócenia się wewnątrz pojazdu w miejscu wokół własnej osi.
Żeby usprawnić administrację publiczną, trzeba wcześniej ustalić, co w niej działa dobrze, a co nie. Wykorzystuj...
Sektor publiczny oferuje narzędzia do mierzenia efektywności w administracji publicznej. To klucz do lepszych us...
Ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b) ustawy o PIT korzystają jedynie zapomogi wypłacone w zw...
Do obowiązków jednostek samorządu terytorialnego należy organizacja lokalnego transportu zbiorowego. Czy wprowad...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Dotacje z Unii na elektryczne autobusy, infrastrukturę do ich ładowania, budowę ścieżek rowerowych, obiektów typ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas