Aktualizacja: 25.08.2021 11:28 Publikacja: 25.08.2021 02:00
Foto: Adobe Stock
Rada gminy, uchwalając miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (dalej: plan miejscowy), musi się kierować powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dalej: u.p.z.p.). Uchwalony plan miejscowy podlega kontroli wojewody, który może stwierdzić jego nieważność. O nieważności planu miejscowego mogą rozstrzygać także sądy administracyjne. Czasami w planach występują błędy polegające na niezgodności planu miejscowego z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (dalej: studium), niespójności części tekstowej i graficznej planu miejscowego, braku obligatoryjnych elementów planu miejscowego, braku zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych, ustaleniu stawki renty planistycznej na poziomie 0 proc. bądź odstąpieniu od ustalenia stawki oraz niewłaściwym definiowaniu pojęć lub modyfikowaniu pojęć określonych w ustawach i rozporządzeniach.
W najnowszym numerze dodatku „Administracja” sporo miejsca poświęcamy tematyce funkcjonowania spółek komunalnych.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
W wyniku zmiany przepisów rada nadzorcza w spółce komunalnej uzyskała bardzo skuteczne narzędzie do realizowania swoich zadań.
Ocena podwójnej roli samorządu jako organu interpretacyjnego oraz wnioskującego o jej wydanie nie jest jednoznaczna i wywołuje wątpliwości.
Samo posiadanie przez gminę statusu podatnika podatku od nieruchomości, nie daje jej legitymacji do wniesienia skargi do sądu administracyjnego na interpretację indywidualną, którą wydał dla niej jej organ wykonawczy.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Sąd Najwyższy stosuje prymat dyrektyw wykładni celowościowej w stosunku do przepisów regulujących obowiązek zawierania umów o odprowadzanie ścieków przez spółkę komunalną.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Radni dwóch stołecznych dzielnic: Śródmieścia i Ochoty chcą, by miasto wspierało w budowie wind także wspólnoty czy spółdzielnie mieszkaniowe.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
Województwo małopolskie to niekwestionowany lider turystyki rowerowej w Polsce i pionier w budowie ścieżek rowerowych na wałach rzek.
Ponad 28 mln zł zabezpieczono w budżecie Gdańska na łagodzenie skutków zimy. W gotowości jest 130 specjalistycznych pojazdów, 7 tys. ton kruszywa i środków chemicznych, a także załogi pełniące całodobowe dyżury. Podobnie jest w innych miastach.
W najnowszym numerze dodatku „Administracja” sporo miejsca poświęcamy tematyce funkcjonowania spółek komunalnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas