Aktualizacja: 20.12.2021 06:33 Publikacja: 20.12.2021 06:33
Foto: Adobe Stock
Należy przypomnieć, że naczelną zasadą w tworzeniu przepisów prawa, w tym prawa finansowego, jest zasada działania na podstawie prawa i w jego granicach. Wyraża to art. 7 konstytucji. W konsekwencji nie można uznać, że rozwiązania legislacyjne ukierunkowane na zachowanie interesu ekonomicznego jednostki samorządu będą automatycznie legalne. Przepis art. 44 ust. 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) jest, co prawda, adresowany do ww. jednostek, nie może on jednak samodzielnie przesądzać o legalności danego wydatku. Dla przypomnienia, z treści tej normy wynika, że wydatki publiczne powinny być dokonywane:
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas