Aktualizacja: 24.01.2021 06:41 Publikacja: 24.01.2021 00:01
Foto: Adobe Stock
Analiza pytania wymaga wstępnie odniesienia się do systematyki regulacji prawnych ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.). Wskazany podatek od nieruchomości ma właśnie normatywną podstawę w regulacjach tej właśnie ustawy.
W oparciu o upoważnienie ustawowe zawarte w art. 5 tej ustawy, rada gminy w drodze uchwały określa wysokość stawek podatku od nieruchomości, z tym że stawki nie mogą przekroczyć rocznie określanych pułapów w specjalnych obwieszczeniach ministra finansów. Z ustawy tej wynikają także pewne możliwości stosowania różnego typu zwolnień w owym podatku. Ustawodawca przewidział bowiem zarówno obligatoryjne zwolnienia ustawowe (art. 7 ust. 1 ww. ustawy), jak i możliwość wprowadzenia zwolnień fakultatywnych – do czego uprawnia art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas