Aktualizacja: 14.06.2025 05:36 Publikacja: 30.11.2022 10:58
Foto: Adobe Stock
Tylko tekst pierwotny ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 1985 r. nr 14, poz. 60) stanowił wprost o tym, iż koszty budowy lub modernizacji dróg, spowodowane inwestycją niedrogową, należą do inwestora przedsięwzięcia. Kolejne zmiany tej ustawy, począwszy od ustawy z 14 listopada 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 200, poz. 1953) do obecnie obowiązującej wersji ustawy, stanowiącej załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z 7 lipca 2022 r. (Dz. U. z 2022 r., poz. 1693) nie przewidują expressis verbis obciążenia inwestora kosztami inwestycji niedrogowej. Zamiast tego konstruują obowiązek inwestora budowy lub przebudowy dróg publicznych spowodowanej inwestycją niedrogową w sposób bardzo ogólny.
Prawo nie nadąża za zmieniającą się rzeczywistością, można się przekonać, sięgając do ustawy o wychowaniu w trze...
Gdy do dostawy dochodzi na terenie Polski, a nabywca – organizator transportu towarów na terytorium kraju trzeci...
Cele związane z ograniczeniem nadmiernej dostępności alkoholu, zwłaszcza dla młodzieży, nie są tylko postulatami...
Miejskie lasy to nie przeszkoda. To infrastruktura przyszłości, której znaczenie dopiero zaczynamy naprawdę doce...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Doręczenie uwierzytelnionej kopii decyzji administracyjnej – potwierdzonej za zgodność z oryginałem – może być r...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas