Reklama

Treść uchwały nie może prowadzić do sporów

Ekwiwalent pieniężny dla strażaków naliczany jest za każdą rozpoczętą godzinę od zgłoszenia wyjazdu z jednostki ochotniczej straży pożarnej.

Publikacja: 30.11.2022 11:05

Treść uchwały nie może prowadzić do sporów

Foto: Adobe Stock

Rada gminy, działając na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych (Dz.U. z 2021 r., poz. 2490, dalej jako: uosp), podjęła w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników Ochotniczej Straży Pożarnej, którzy uczestniczyli w działaniach ratowniczych, akcjach ratowniczych, szkoleniach lub ćwiczeniach.

Na uchwałę skargę wniósł prokurator rejonowy, domagając się stwierdzenia jej nieważności w całości. Jego zdaniem uchwała narusza prawo poprzez wskazanie w § 1, iż ekwiwalent przysługuje „za każdą rozpoczętą godzinę udziału” w wymienionych w uchwale działaniach, podczas gdy ustawa przewiduje taki ekwiwalent naliczany za każdą rozpoczętą godzinę od zgłoszenia wyjazdu z jednostki ochotniczej straży pożarnej. Zdaniem prokuratora jest to wyjście poza granice delegacji ustawowej i może prowadzić do sporów co do rozpoczęcia terminu liczenia należnego dla strażaka ratownika ekwiwalentu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Wielki problem z małymi kwotami. Co stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych?
Reklama
Administracja
Teresa Siudem: Czy postępowanie administracyjne przyspieszy?
Administracja
Zmiany w postępowaniu administracyjnym – jak stosować prawo w praktyce
Administracja
Jak prawidłowo oznaczyć stronę postępowania?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Administracja
Czy gmina może odliczyć VAT od budowy lodowiska wniesionego aportem do spółki?
Reklama
Reklama
Reklama