Reklama

Trzeba na bieżąco monitorować także potwierdzenia wysłane

O chwili skutecznego doręczenia stanowi wyłącznie udostępnione automatycznie przez system teleinformatyczny poświadczenie doręczenia, czyli tzw. UPD.

Publikacja: 30.04.2024 04:30

Trzeba na bieżąco monitorować także potwierdzenia wysłane

Foto: Adobe Stock

Komentowane postanowienie WSA we Wrocławiu należy uznać za zasadne, a przedstawioną argumentację sądu za jak najbardziej poprawną.

Konkluzja wyartykułowana przez sąd sprowadza się do stwierdzenia, że decydujący dla ustalenia daty doręczenia pisma w postępowaniu podatkowym nadanego drogą elektroniczną w przypadkach, w których korespondencja jest doręczana przy wykorzystaniu elektronicznej skrzynki podawczej w ePUAP, jest moment zakończenia procesu weryfikacji podpisu elektronicznego adresata. Moment ten następuje bezpośrednio po opatrzeniu poświadczenia doręczenia tym podpisem. Z kolei dowód tego doręczenia świadczący jednocześnie o chwili doręczenia stanowi udostępnione automatycznie przez system teleinformatyczny poświadczenie doręczenia (UPD).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Przestępstwa przetargowe w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Cienka granica między legalną współpracą a niedozwolonym porozumieniem
Administracja
WSA: opinia biegłego bez pouczenia organu nie jest dowodem w sprawie
Administracja
Kiedy konieczny jest otwarty nabór na stanowisko urzędnicze w samorządzie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Administracja
Ruszyły nabory wniosków na ponadregionalne projekty dla Południowego Bałtyku
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama