Osoby powoływane na członków rady nadzorczej w spółkach z udziałem jednostki samorządu terytorialnego, podejmując się pełnienia tej funkcji, muszą wiedzieć, jakie są ich obowiązki i w jaki sposób mogą je realizować. Zgodnie z przepisami kodeksu spółek handlowych (dalej: k.s.h.) członek rady nadzorczej, wykonując swoje obowiązki, musi dołożyć szczególnej staranności, wynikającej z zawodowego charakteru działalności, oraz dochować lojalności wobec spółki (zob. art. 214(1) k.s.h.). Niezależnie od tego, kto wskazał daną osobę do pełnienia funkcji, członek rady nadzorczej musi dbać o interes spółki. W ramach realizacji swoich podstawowych zada rada nadzorcza ma obowiązek potwierdzić, że dokumenty sprawozdań rocznych (finansowego i z działalności), przedstawiane przez zarząd, są zgodne z księgami, dokumentami i stanem faktycznym. W celu realizacji tego zadania rada nadzorcza może żądać od zarządu spółki i pracowników informacji dokumentów, sprawozdań czy wyjaśnień. Co jeszcze może?