Trzy paski, czyli jak Adidas walczy o znak towarowy

Im prostszy jest znak towarowy, tym mniejsza jest możliwość, że będzie on miał charakter odróżniający. Wówczas wprowadzenie modyfikacji do tego znaku może wpłynąć na jedną z jego zasadniczych cech i zmienić sposób postrzegania wspomnianego znaku towarowego przez właściwy krąg odbiorców.

Aktualizacja: 09.11.2019 18:10 Publikacja: 09.11.2019 00:01

Trzy paski, czyli jak Adidas walczy o znak towarowy

Foto: Adobe Stock

W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele medialnych informacji na temat wyroku wydanego przez Sąd w Luksemburgu w sprawie stwierdzenia nieważności unijnego znaku towarowego należącego do Adidas AG przedstawiającego trzy paski (T 307/17). Przedwczesna jest jednak radość tych, którzy mają nadzieję na możliwość używania wskazanego oznaczenia. Po pierwsze, to zapewne jeszcze nie koniec batalii o ten znak towarowy, gdyż uprawniony do znaku może odwołać się od wyroku sądu do Trybunału Sprawiedliwości. Po drugie zaś, inne oznaczenia składające się z trzech pasków, zarówno w wersji kolorystycznej czarnej, jak i białej są wciąż chronione dla Adidas AG i innych spółek powiązanych. Wyrok sądu przede wszystkim stanowi jednak potwierdzenie, że niezależnie od faktycznej znajomości znaku na rynku w interesie uprawnionego leży przedstawienie odpowiednich dowodów.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Które dziecko ma smykałkę do biznesu
Biznes
Sukcesja. Jak przygotować następcę do roli lidera?
Biznes
CBAM: projekt zmian mechanizmu dostosowywania cen na granicach
Biznes
Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Biznes
Partnerstwo w projektach unijnych – prawo, praktyka, orzecznictwo