Aktualizacja: 09.05.2021 19:18 Publikacja: 09.05.2021 00:01
Foto: Adobe Stock
- W ostatnich miesiącach wielu przedsiębiorców musiało zwolnić tempo działalności. I nie używa firmowych środków trwałych, np. maszyn do produkcji czy środków transportu. Czy w związku z tym musi przerwać ich amortyzację?
Nie. Środki trwałe, które są tylko czasowo nieużywane można nadal amortyzować. I zaliczać odpisy do podatkowych kosztów.
Gdy przedsiębiorcy zagrożeni niewypłacalnością decydują się na skorzystanie z postępowania restrukturyzacyjnego, wpływa to na sytuację prawną ich wierzycieli, np. w większości przypadków wyklucza możliwość wszczęcia egzekucji.
Mimo ambitnych założeń regulacji unijnych sytuacja podmiotów, których prawa są naruszane w internecie, nie uległa znaczącej poprawie. Nadal występują obszary wymagające pilnej interwencji, aby zmusić big techy do rzeczywistej ochrony praw użytkowników.
Importerzy towarów muszą składać kwartalne sprawozdania o emisji gazów cieplarnianych wynikające z ich importu w danym kwartale. Kolejne taki raport trzeba złożyć 31 stycznia br., co oznacza, że zostało mało czasu na zebranie danych.
Zgłoszenie przez wspólnika spółki komandytowej żądania wypłaty zysku jest jedyną czynnością, jaką powinien podjąć w celu uzyskania należnej mu wypłaty. Nie ma znaczenia, czy spółka sporządziła i zatwierdziła w ustawowym terminie sprawozdanie finansowe.
Brak precyzyjnych wytycznych odnośnie do tego, jak kwalifikować usługi pośrednictwa finansowego, stanowi wyzwanie dla sektora finansowego, co jest szczególnie kłopotliwe w przypadku konieczności aneksowania umów zgodnie z wymogami DORA.
Odszkodowanie za zniszczony towar trzeba zaksięgować w podatkowej księdze. Nie trzeba w niej natomiast wpisywać kwot otrzymanych za rozbity samochód ciężarowy oraz naczepę i wydatkowanych na naprawę lub zakup nowych takich samych środków trwałych.
Wydatki ponoszone przez spółkę dominującą w celu zwiększenia ceny sprzedaży akcji spółki zależnej nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów spółki dominującej.
Radca prawny może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wykorzystywany do celów służbowych inteligentny zegarek.
Wydatki na dodatkowe świadczenia dla samozatrudnionych można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Skarbówka się zgadza, eksperci podkreślają jednak, że tylko wtedy, gdy benefity są elementem wynagrodzenia współpracowników.
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.
W przyszłym roku dodatek podatkowo-rachunkowy zmieni tytuł i pojawią się w nim nowe stałe rubryki, m.in. poradnik dla biur rachunkowych, poradnik dla małej firmy oraz porady ekspertów.
Rozliczanie kosztów pracowniczych na koniec roku to jeden z kluczowy elementów zamknięcia rocznego. Dział księgowości musi uwzględnić nie tylko standardowe wynagrodzenia, ale również premie, świadczenia dodatkowe i niewykorzystane urlopy.
Niewypłacalność to zjawisko, które może dotknąć każdego przedsiębiorcę. Skąd dłużnik ma wiedzieć, że zbliża się moment niewypłacalności? Jakie działania powinien podjąć gdy pojawią się problemy z płynnością finansową?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas