Aktualizacja: 02.09.2021 08:25 Publikacja: 02.09.2021 08:25
Foto: Adobe Stock
Nowe przepisy są częścią tzw. Nowego Ładu dla konsumentów przyjętego przez Komisję Europejską w 2018 r. i mającego na celu zwiększenie ochrony praw konsumentów, w zakresie zakupów przez internet usług cyfrowych oraz podwójnych standardów produktów w różnych krajach UE. Przepisy dotyczące podwójnych standardów produktów mają przeciwdziałać nieuczciwym praktykom rynkowym przedsiębiorców polegającym na sprzedawaniu w różnych krajach UE produktów pod tą samą marką, w opakowaniach wyglądających tak samo, ale różniących się składem i w rezultacie często także jakością. Nieuzasadnione różnicowanie produktów ze względu na kraj przeznaczenia ma stanowić nieuczciwą praktykę rynkową. Już na podstawie obecnie obowiązujących przepisów takie działania mogły być penalizowane jako wprowadzające konsumentów w błąd, jednak teraz dzięki nowym rozwiązaniom, praktyka wprowadzania do obrotu produktów podwójnej jakości została wprost zakazana, co ma ułatwić konsumentom dochodzenie roszczeń, a organom konkurencji karanie tego typu praktyk. Podstawą nowych rozwiązań jest Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady z 27 listopada 2019 r. 2019/2161 (tzw. Dyrektywa Omnibus).
Polscy przedsiębiorcy mają szansę uczestniczyć w pracach nad realizacją pierwszej elektrowni jądrowej. Wymaga to...
Udziałowiec spółki z o.o. przekazując stery zarządowi nie traci uprawnień kontrolnych. Wyjątkiem jest sytuacja,...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na specjalistyczne szkolenie i zdobycie upr...
Kodeks spółek handlowych przewiduje mechanizmy chroniące zarówno spółkę z o.o. jak i jej wspólników przed niekor...
Prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakłada kary pieniężne za tzw. zatory płatnicze, czyli nadmierne...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas