Reklama

Waloryzacja umowy o zamówienie publiczne – na jakich zasadach?

Prawo zamówień publicznych nakazuje, by w kontrakcie zawieranym na ponad 12 miesięcy, znalazła się klauzula waloryzująca wynagrodzenie wykonawcy. Zamawiający znajdują jednak sposoby na ominięcie tego obowiązku, przerzucając ryzyko związane z wahaniami cen na wykonawców. Takie rozwiązania są jednak tylko pozornie korzystne dla zamawiających. Skutkują one przerwami w realizacji zamówienia, opóźnieniami a często – wieloletnimi sporami sądowymi.

Publikacja: 14.10.2021 13:04

Waloryzacja umowy o zamówienie publiczne – na jakich zasadach?

Foto: Nowe Prawo zamówień publicznych ma pomóc MŚP w udziale w publicznych przetargach. Źródło: Adobe Stock

W ostatnich miesiącach pojawiają się informacje, że ceny materiałów budowlanych nie tyle wzrosły, co poszybowały w górę, podobnie koszty pracy. Wydarzenia te mają wpływ na realizację umów o zamówienie publiczne na roboty budowlane lub usługi, które zawierane są na okres, który przekracza 12 miesięcy – a często zawierane są na 4 lata, w niektórych branżach, takich jak transport, umowy są zawierane nawet na 8 lub 9 lat.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama