Aktualizacja: 04.12.2024 04:49 Publikacja: 08.11.2021 09:26
To tylko kwestia czasu kiedy wirtualni asystenci będą pojawiać się kolejnych obszarach.
Foto: panuwat
Inteligentne maszyny mocno wesprą też nas przy pracach fizycznych. Eksperci wskazują, że roboty są receptą na kłopoty z brakiem satysfakcji z pracy. Wojciech Stramski, prezes Deep Change Ventures, nie ma wątpliwości, że przyszłością są asystenci głosowi. - Komunikacja werbalna jest naturalna dla ludzi. Sztuczna inteligencja już weszła do biznesu i teraz będzie rozlewać się na kolejne obszary. Pytanie nie „czy”, ale „kiedy” wirtualni asystenci będą pojawiać się kolejnych obszarach - podkreśla.
Ransomware, czyli złośliwe oprogramowanie szyfrujące dane na komputerach i wymuszające od ofiar zapłatę za ich odkodowanie, to broń hakerów, która wśród przedsiębiorców sieje obecnie największy strach.
W sektorze małych firm coraz większego znaczenia nabiera e-commerce. W ub.r. – po zamknięciu gospodarki – liczba firm, które w ciągu każdego miesiąca przenosiły swą działalność do internetu, wzrosła trzykrotnie w porównaniu z okresem przed pandemią.
Polscy przedsiębiorcy mogą już korzystać z „Grow My Store” i z „Nawigatora wyszukiwań lokalnych”. Pierwsze narzędzie pomaga ocenić i poprawić stronę www, a drugie dostarcza wskazówki, które pomogą firmie wyróżnić się w wyszukiwarce i Mapach Google.
Sektor technologii informacyjno-telekomunikacyjnych (ICT), choć stał się jednym z kluczowych dla gospodarek na całym świecie, z uwagi na fakt, że m.in. pobudza innowacyjność wielu branż, wciąż jest stosunkowo niewielkim obszarem z punktu widzenia rynku pracy.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Rewolucja technologiczna jest kwestią czasu – wynika z deklaracji firm.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Wiele wskazuje na to, że Apple szykuje dużą niespodziankę. Według nieoficjalnych informacji ruszyły prace nad nietypowym iPhone'm. Koncern miałby teraz wejść w segment składanych smartfonów.
Firma kierowana przez Sama Altmana chce zmienić sposób, w jaki udostępnia bota. OpenAI przymierza się do modelu, jaki wykorzystywać chcą również popularne platformy streamingowe. Chodzi o reklamy w zamian za darmową usługę lub niższą cenę.
Dostosowanie miejsca pracy do potrzeb osoby niepełnosprawnej zależy także od możliwości pracodawcy w tym zakresie. Wynika to z orzeczenia Sądu Najwyższego.
Połowa zawodów wykonywanych przez osoby z wyższym wykształceniem napotyka technologię AI przynajmniej raz w miesiącu. Problem w tym, że ledwie 40 proc. studentów kierunków inżynierskich zdobywa na studiach podstawową wiedzę z zakresu AI.
Sektor usług finansowych wyraźnie wyprzedza inne branże we wdrażaniu sztucznej inteligencji – wynika z najnowszego badania firmy SAS. Wśród największych wyzwań wskazywane są obszary dotyczące prywatności i bezpieczeństwa danych.
Jest wtorek, 3 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe tematy gospodarcze.
Tylko 40 proc. studentów kierunków inżynierskich w Polsce przyznaje, że na uczelniach zdobywa podstawową wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji – wynika z badania, które opisujemy jako pierwsi.
Zbyt wolne nadążanie edukacji, w tym programów szkół wyższych, za szybkimi zmianami w gospodarce i społeczeństwie, to nie tylko polski problem. I jeden z powodów malejącej popularności studiów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas