Jak potwierdzić saldo inwentaryzowanych należności przy rozrachunkach z kontrahentami

Wiele jednostek zastanawia się, czy w dobie powszechnej elektronizacji oraz w aktualnym stanie epidemii, można tradycyjną „papierową" metodę potwierdzenia salda zastąpić wysłaniem prośby o potwierdzenie e-mailem.

Publikacja: 19.01.2021 17:30

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Obowiązkiem każdej jednostki prowadzącej księgi rachunkowe jest przeprowadzenie na koniec roku obrotowego inwentaryzacji wszystkich składników aktywów i pasywów. Ustawa o rachunkowości wskazuje metody i terminy inwentaryzacji poszczególnych grup, w tym obowiązek inwentaryzowania rozrachunków z kontrahentami.

W ustawie jednak nie znajdziemy szczegółów o charakterze technicznym i organizacyjnym, a forma ich przeprowadzenia powinna wynikać ze szczegółowej instrukcji inwentaryzacyjnej każdej jednostki.

Pozostało 84% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm