Jak potwierdzić saldo inwentaryzowanych należności przy rozrachunkach z kontrahentami

Wiele jednostek zastanawia się, czy w dobie powszechnej elektronizacji oraz w aktualnym stanie epidemii, można tradycyjną „papierową" metodę potwierdzenia salda zastąpić wysłaniem prośby o potwierdzenie e-mailem.

Publikacja: 19.01.2021 17:30

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Obowiązkiem każdej jednostki prowadzącej księgi rachunkowe jest przeprowadzenie na koniec roku obrotowego inwentaryzacji wszystkich składników aktywów i pasywów. Ustawa o rachunkowości wskazuje metody i terminy inwentaryzacji poszczególnych grup, w tym obowiązek inwentaryzowania rozrachunków z kontrahentami.

W ustawie jednak nie znajdziemy szczegółów o charakterze technicznym i organizacyjnym, a forma ich przeprowadzenia powinna wynikać ze szczegółowej instrukcji inwentaryzacyjnej każdej jednostki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: E-doręczenia zamiast listu poleconego
Biznes
E-Doręczenia - nowe obowiązki dla firm już od 1 kwietnia. Jak uniknąć problemów?
Biznes
Jakie korzyści z założenia fundacji prywatnej w Austrii?
Biznes
CSRD – nowe obowiązki regulacyjne i ich wpływ na działalność spółek
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Klauzula rebus sic stantibus a wojna w Ukrainie. Kiedy ją zastosować?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń