Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak potwierdzić saldo inwentaryzowanych należności przy rozrachunkach z kontrahentami

Wiele jednostek zastanawia się, czy w dobie powszechnej elektronizacji oraz w aktualnym stanie epidemii, można tradycyjną „papierową" metodę potwierdzenia salda zastąpić wysłaniem prośby o potwierdzenie e-mailem.

Publikacja: 19.01.2021 17:30

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Obowiązkiem każdej jednostki prowadzącej księgi rachunkowe jest przeprowadzenie na koniec roku obrotowego inwentaryzacji wszystkich składników aktywów i pasywów. Ustawa o rachunkowości wskazuje metody i terminy inwentaryzacji poszczególnych grup, w tym obowiązek inwentaryzowania rozrachunków z kontrahentami.

W ustawie jednak nie znajdziemy szczegółów o charakterze technicznym i organizacyjnym, a forma ich przeprowadzenia powinna wynikać ze szczegółowej instrukcji inwentaryzacyjnej każdej jednostki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama