Reklama

Jak potwierdzić saldo inwentaryzowanych należności przy rozrachunkach z kontrahentami

Wiele jednostek zastanawia się, czy w dobie powszechnej elektronizacji oraz w aktualnym stanie epidemii, można tradycyjną „papierową" metodę potwierdzenia salda zastąpić wysłaniem prośby o potwierdzenie e-mailem.

Publikacja: 19.01.2021 17:30

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Obowiązkiem każdej jednostki prowadzącej księgi rachunkowe jest przeprowadzenie na koniec roku obrotowego inwentaryzacji wszystkich składników aktywów i pasywów. Ustawa o rachunkowości wskazuje metody i terminy inwentaryzacji poszczególnych grup, w tym obowiązek inwentaryzowania rozrachunków z kontrahentami.

W ustawie jednak nie znajdziemy szczegółów o charakterze technicznym i organizacyjnym, a forma ich przeprowadzenia powinna wynikać ze szczegółowej instrukcji inwentaryzacyjnej każdej jednostki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dobra umowa to podstawa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Jak chronić prawa wspólnika mniejszościowego w spółce z o.o.
Biznes
Zarząd odpowie za działania na szkodę spółki
Biznes
HR Compliance to filar bezpiecznej firmy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czy można restrukturyzować „wierzytelności śmieciowe”
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama