Zagraniczny biznes ucieka z Rosji. Czy zyska na tym Polska?

Amazon, Lidl, PepsiCo, Danone, Apple, czy Volkswagen to tylko część przykładów firm, które postanowiły wycofać się z rosyjskiego rynku lub zawiesić prowadzoną tam działalność.

Publikacja: 10.03.2022 01:28

Pepsi znika z rosyjskiego rynku. To jeden ze skutków rosyjskiej agresji na Ukrainę.

Pepsi znika z rosyjskiego rynku. To jeden ze skutków rosyjskiej agresji na Ukrainę.

Foto: Алексей Коза

Jednak przedsiębiorstwa te nie zwalniają tempa i w trybie doraźnym uruchamiają swą produkcję w innych miejscach. A na tym może mocno zyskać nasz kraj. Od wybuchu wojny w Ukrainie tylko w branży automotive pojawiło się nad Wisłą ok. 2 tys. dodatkowych miejsc pracy, a sektorów, które będą zwiększać swoje moce produkcyjne w Polsce może być więcej – prognozuje firma Personnel Service. Jej ekspert Krzysztof Inglot wylicza, że na liście europejskich, amerykańskich i azjatyckich spółek, które uciekają z Rosji, są setki podmiotów. To m.in. przedsiębiorstwa z sektora przemysłu ciężkiego czy spożywczego.

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Materiał Promocyjny
Jakie są korzyści z posiadania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji?