Zagraniczny biznes ucieka z Rosji. Czy zyska na tym Polska?

Amazon, Lidl, PepsiCo, Danone, Apple, czy Volkswagen to tylko część przykładów firm, które postanowiły wycofać się z rosyjskiego rynku lub zawiesić prowadzoną tam działalność.

Publikacja: 10.03.2022 01:28

Pepsi znika z rosyjskiego rynku. To jeden ze skutków rosyjskiej agresji na Ukrainę.

Pepsi znika z rosyjskiego rynku. To jeden ze skutków rosyjskiej agresji na Ukrainę.

Foto: Алексей Коза

Jednak przedsiębiorstwa te nie zwalniają tempa i w trybie doraźnym uruchamiają swą produkcję w innych miejscach. A na tym może mocno zyskać nasz kraj. Od wybuchu wojny w Ukrainie tylko w branży automotive pojawiło się nad Wisłą ok. 2 tys. dodatkowych miejsc pracy, a sektorów, które będą zwiększać swoje moce produkcyjne w Polsce może być więcej – prognozuje firma Personnel Service. Jej ekspert Krzysztof Inglot wylicza, że na liście europejskich, amerykańskich i azjatyckich spółek, które uciekają z Rosji, są setki podmiotów. To m.in. przedsiębiorstwa z sektora przemysłu ciężkiego czy spożywczego.

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Materiał Promocyjny
Jakie są korzyści z posiadania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje