Platforma e-sprzedaży to więcej niż pośrednik

Wyświetlanie na stronach internetowych giganta sprzedaży wysyłkowej reklam tzw. podróbek, a także składowanie, wysyłka i dostawa takich towarów może być uznane za naruszenie praw do znaku towarowego.

Publikacja: 10.02.2023 02:00

Platforma e-sprzedaży to więcej niż pośrednik

Foto: Adobe Stock

Pod koniec zeszłego roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie w połączonych sprawach C‑148/21 i C‑184/21, dotyczące naruszenia przez Amazon prawa do znaku towarowego jednego z najbardziej znanych domów mody produkującego słynne buty z czerwoną podeszwą – Christian Louboutin. Czerwony kolor naniesiony na podeszwę buta na wysokim obcasie jest zarejestrowany jako znak towarowy i wzór przemysłowy na podstawie Konwencji Beneluksu o własności intelektualnej z dnia 25 lutego 2005 r., podpisanej w Hadze przez Królestwo Belgii, Wielkie Księstwo Luksemburga i Królestwo Niderlandów. Znak ten został zarejestrowany jako unijny znak towarowy od dnia 10 maja 2016 roku. Amazon zaś prowadzi strony internetowe, na których sprzedaje towary oraz umożliwia sprzedaż podmiotom trzecim, udostępniając platformę sprzedaży. Wysyłka towarów do klientów może być realizowana przez sprzedawców lub przez Amazon, który przechowuje towary w swoich centrach dystrybucyjnych i wysyła do nabywców z własnych magazynów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm