Aktualizacja: 23.04.2025 14:16 Publikacja: 14.03.2023 12:26
Foto: Adobe Stock
Wybór odpowiedniego systemu teleinformatycznego do zgłoszenia dokumentów do KRS jest istotny na wielu etapach działalności spółki z o.o. W szczególności jest to widoczne w przypadku podjęcia przez wspólników uchwały o jej rozwiązaniu, która rozpoczyna proces likwidacji.
Od prawie dwóch lat dokumenty do KRS należy zgłaszać elektronicznie, przy czym zdecydowaną większość przez system teleinformatyczny Portal Rejestrów Sądowych (PRS). Niektóre jednak z dokumentów należy zgłaszać cyfrowo do repozytorium dokumentów finansowych (RDF). Cyfrowa rzeczywistość spółek jest jednak jeszcze bardziej skomplikowana. Od ponad dziesięciu lat działa w Polsce także portal S24, który umożliwia podejmowanie niektórych działań wobec spółek założonych w trybie S24. Wszystkie wskazane usługi powinny funkcjonować w ramach jednego systemu teleinformatycznego, o którym mowa w ustawie o KRS. Obecnie należy jednak mówić o kilku odrębnych systemach.
Prowadzenie działalności gospodarczej to prawdziwy tor przeszkód. Trzeba zachować szczególną staranność m.in. po...
Systematyczne sprawdzanie kontrahentów i dbanie o odpowiednią dokumentację mogą znacznie zminimalizować ryzyko z...
W dyrektywie CSDDD nałożono na duże przedsiębiorstwa obowiązek dochowania należytej staranności w celu przeciwdz...
TSUE uznał, że jeśli informacja o płci klienta nie jest kluczowa dla realizacji usługi, to przetwarzanie informa...
Sukcesja to nie tylko przekazanie firmy kolejnemu pokoleniu. Istniejąca już ponad dwa lata instytucja fundacji r...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas