Reklama
Rozwiń
Reklama

Trzy systemy, jedna likwidacja spółki z o.o.

Jak zgłaszać dokumenty przez internet podczas likwidacji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością?

Publikacja: 14.03.2023 12:26

Trzy systemy, jedna likwidacja spółki z o.o.

Foto: Adobe Stock

Wybór odpowiedniego systemu teleinformatycznego do zgłoszenia dokumentów do KRS jest istotny na wielu etapach działalności spółki z o.o. W szczególności jest to widoczne w przypadku podjęcia przez wspólników uchwały o jej rozwiązaniu, która rozpoczyna proces likwidacji.

Od prawie dwóch lat dokumenty do KRS należy zgłaszać elektronicznie, przy czym zdecydowaną większość przez system teleinformatyczny Portal Rejestrów Sądowych (PRS). Niektóre jednak z dokumentów należy zgłaszać cyfrowo do repozytorium dokumentów finansowych (RDF). Cyfrowa rzeczywistość spółek jest jednak jeszcze bardziej skomplikowana. Od ponad dziesięciu lat działa w Polsce także portal S24, który umożliwia podejmowanie niektórych działań wobec spółek założonych w trybie S24. Wszystkie wskazane usługi powinny funkcjonować w ramach jednego systemu teleinformatycznego, o którym mowa w ustawie o KRS. Obecnie należy jednak mówić o kilku odrębnych systemach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama