Trzy systemy, jedna likwidacja spółki z o.o.

Jak zgłaszać dokumenty przez internet podczas likwidacji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością?

Publikacja: 14.03.2023 12:26

Trzy systemy, jedna likwidacja spółki z o.o.

Foto: Adobe Stock

Wybór odpowiedniego systemu teleinformatycznego do zgłoszenia dokumentów do KRS jest istotny na wielu etapach działalności spółki z o.o. W szczególności jest to widoczne w przypadku podjęcia przez wspólników uchwały o jej rozwiązaniu, która rozpoczyna proces likwidacji.

Od prawie dwóch lat dokumenty do KRS należy zgłaszać elektronicznie, przy czym zdecydowaną większość przez system teleinformatyczny Portal Rejestrów Sądowych (PRS). Niektóre jednak z dokumentów należy zgłaszać cyfrowo do repozytorium dokumentów finansowych (RDF). Cyfrowa rzeczywistość spółek jest jednak jeszcze bardziej skomplikowana. Od ponad dziesięciu lat działa w Polsce także portal S24, który umożliwia podejmowanie niektórych działań wobec spółek założonych w trybie S24. Wszystkie wskazane usługi powinny funkcjonować w ramach jednego systemu teleinformatycznego, o którym mowa w ustawie o KRS. Obecnie należy jednak mówić o kilku odrębnych systemach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Prowadzisz firmę, zachowaj czujność
Biznes
Weryfikacja kontrahentów – klucz do ochrony przed karuzelą VAT
Biznes
Obowiązek należytej staranności zapisany w unijnej dyrektywie CSDDD
Biznes
Czy sprzedawca usług online musi znać płeć klienta - wyrok TSUE
Biznes
Fundacja rodzinna po dwóch latach funkcjonowania