Czy piosenka może być reklamą – rzecz o wyrobach tytoniowych w mediach

Ustawy mają w założeniu chronić odbiorców mediów przed niepożądanymi skutkami kontaktu z treściami promującymi produkty, od których mogą oni się potencjalnie uzależnić. Stosowanie tych przepisów w praktyce nie jest jednak proste.

Publikacja: 09.06.2023 02:00

Czy piosenka może być reklamą – rzecz o wyrobach tytoniowych w mediach

Foto: Adobe stock

W ostatnim czasie kontrowersje wywołało kilka spraw związanych z eksponowaniem w środkach masowego przekazu oraz mediach społecznościowych środków odurzających. Zarówno organy ścigania, jak i niektóre media, podjęły działania w związku z zaistniałymi sytuacjami dotyczącymi zarówno papierosów, jak i alkoholu. Z prawnego punktu widzenia, część podjętych decyzji jest problematyczna. Jedną z nich jest kwestia piosenki usuniętej z listy utworów odtwarzanych w radiu.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy uchwała krzywdzi wspólnika
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Kilka sposobów na rozwiązanie konfliktów w spółce
Biznes
Szkolenia i zakup sprzętu pomogą firmom rozwijać elastyczne formy zatrudnienia
Biznes
Fundacje prywatne: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Panama, Malezja
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Firmy z kluczowych sektorów będą promować swoje wyroby lub usługi na targach
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont