Aktualizacja: 19.04.2025 22:36 Publikacja: 04.07.2023 10:10
Foto: Adobe Stock
Odpowiedzialne zarządzanie staje się koniecznością. Odpowiedzią na taką potrzebę jest wprowadzenie systemu compliance, który zwiększa kontrolę nad procesami zachodzącymi w organizacji, zmniejsza ryzyka nadużyć, buduje kulturę pracy, odpowiadającą celom organizacji. Częścią systemu compliance jest system whistleblowingowy. Jego istota sprowadza się do wspierania procesu zarządzania organizacją oraz stworzenia w organizacji warunków po pierwsze do sprawnego i efektywnego pozyskiwania informacji o nieprawidłowościach, do których dochodzi w danym podmiocie prawnym, po drugie do skutecznego zarządzania pozyskanymi informacjami. Istotne jest też zagwarantowanie ochrony sygnalistom – tj. osobom, które dokonują zgłoszenia.
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas