Aktualizacja: 01.07.2025 07:38 Publikacja: 04.07.2023 10:10
Foto: Adobe Stock
Odpowiedzialne zarządzanie staje się koniecznością. Odpowiedzią na taką potrzebę jest wprowadzenie systemu compliance, który zwiększa kontrolę nad procesami zachodzącymi w organizacji, zmniejsza ryzyka nadużyć, buduje kulturę pracy, odpowiadającą celom organizacji. Częścią systemu compliance jest system whistleblowingowy. Jego istota sprowadza się do wspierania procesu zarządzania organizacją oraz stworzenia w organizacji warunków po pierwsze do sprawnego i efektywnego pozyskiwania informacji o nieprawidłowościach, do których dochodzi w danym podmiocie prawnym, po drugie do skutecznego zarządzania pozyskanymi informacjami. Istotne jest też zagwarantowanie ochrony sygnalistom – tj. osobom, które dokonują zgłoszenia.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas