Aktualizacja: 23.05.2025 10:53 Publikacja: 04.07.2023 10:10
Foto: Adobe Stock
Odpowiedzialne zarządzanie staje się koniecznością. Odpowiedzią na taką potrzebę jest wprowadzenie systemu compliance, który zwiększa kontrolę nad procesami zachodzącymi w organizacji, zmniejsza ryzyka nadużyć, buduje kulturę pracy, odpowiadającą celom organizacji. Częścią systemu compliance jest system whistleblowingowy. Jego istota sprowadza się do wspierania procesu zarządzania organizacją oraz stworzenia w organizacji warunków po pierwsze do sprawnego i efektywnego pozyskiwania informacji o nieprawidłowościach, do których dochodzi w danym podmiocie prawnym, po drugie do skutecznego zarządzania pozyskanymi informacjami. Istotne jest też zagwarantowanie ochrony sygnalistom – tj. osobom, które dokonują zgłoszenia.
Konflikty w spółkach zdarzają się dość często. Gdy narastają, pojawia się chęć „wyeliminowania” wspólnika, co pr...
Spory mogą mieć najróżniejsze tło i rodzić się na każdym etapie rozwoju biznesu. Warto przygotować się na ich wy...
Działania szkoleniowe, doradcze, zakup niezbędnego wyposażenia – to inicjatywy, które Fundusz na rzecz Sprawiedl...
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Panama czy Malezja to przykłady państw, które łączą atrakcyjność podatkową z nowoc...
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) dofinansuje projekty z zakresu umiędzynarodowienia działalności...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas