Reklama

Gdy na przeszkodzie w realizacji zamówienia staną pieniądze

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez zamawiającego przy unieważnianiu postępowania z uwagi na niewystarczającą ilość środków na sfinansowanie najtańszej oferty z zamówienia publicznego?

Publikacja: 10.10.2023 04:00

Gdy na przeszkodzie w realizacji zamówienia staną pieniądze

Foto: Adobe Stock

Instytucja unieważniania postępowań z uwagi na niewystarczającą ilość środków na sfinansowanie najtańszej oferty wydaje się być dla zamawiających jasna i oczywista, czemu przeczy liczba i rodzaj ciągle popełnianych przez zamawiających błędów.

Zamawiający posiadają z reguły wiedzę o konieczności podania, najpóźniej przed otwarciem ofert, kwoty, jaką zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wątpliwości zamawiających pojawiają się jednak w sytuacji, gdy podana przez nich kwota nie wystarcza na sfinansowanie najkorzystniejszej oferty. Kontrowersyjne wydaje się nadal ustalenie, czy unieważnienie postępowania publicznego w sytuacji, gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, będzie zawsze obowiązkiem zamawiającego, a przede wszystkim jak należy unieważnić postępowanie, aby nie narazić się na zarzuty wykonawców i negatywne, związane z nimi konsekwencje.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama