Ochrona dóbr osobistych przedsiębiorcy

Opinie klientów publikowane w sieci mają olbrzymie znaczenie przy podejmowaniu decyzji konsumenckich. Naruszająca dobre imię kampania w internecie, a nawet pojedyncza opinia, może zachwiać pozycją rynkową przedsiębiorcy. Istnieją instrumenty prawne, które umożliwiają obronę.

Publikacja: 27.10.2023 02:00

Ochrona dóbr osobistych przedsiębiorcy

Foto: Adobe Stock

Zazwyczaj proces o ochronę dóbr osobistych kojarzy się ze sferą polityki lub szeroko rozumianego showbiznesu. Ostatnio głośno było o pozwie, jaki uznana reżyser wytoczyła jednemu z polityków w związku z wypowiedziami dotyczącymi premiery jej najnowszego filmu. Kilka lat temu część opinii publicznej ekscytowała się zaś procesem wytoczonym przez gwiazdę polskiej estrady jednemu z dzienników kolorowych. W sprawie chodziło o nieprawdziwe informacje podane przez gazetę na temat rzekomo nieskromnego ubioru artystki podczas eleganckiego przyjęcia koktajlowego. Tyle ze świata rozrywki. Dobra osobiste mają jednak znacznie szerszy wymiar oraz olbrzymie znaczenie w biznesie. Chronią bowiem renomę przedsiębiorcy i jego wiarygodność nie tylko wobec klientów, ale także kontrahentów i potencjalnych pracowników. Konkurencja nie zawsze gra zgodnie z zasadami fair play, a obmowa i czarny pijar są środkami walki – nieuczciwymi, ale niestety często skutecznymi. Ochrona dóbr osobistych to zaś ważny (choć trzeba dodać: niejedyny) środek prawny, który pozwala się przed takimi nieczystymi posunięciami bronić.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm