Jak skutecznie odświeżyć markę?

Citroën zdecydował się na rebranding - powrót do pierwotnego logotypu opracowanego ponad sto lat temu, ale podobne logo zarejestrowała konkurencyjna firma z Chin. Zaprzestanie korzystania z pierwotnego oznaczenia może doprowadzić do wygaśnięcia prawa.

Publikacja: 01.12.2023 02:00

Jak skutecznie odświeżyć markę?

Foto: Adobe Stock

Wiele firm decyduje się na odświeżenie swojego wizerunku. Czasami podyktowane jest to chęcią dotarcia do nowych odbiorców, czasami opracowaniem nowej tożsamości marki celem dostosowania się do nowych warunków rynkowych. Decydując się na zmiany identyfikacji wizualnej każdy przedsiębiorca powinien stworzyć plan działań, w ramach którego należy uwzględnić nie tylko dbałość o elementy estetyczne, ale także aspekty prawne. O tym, jak istotne jest prawidłowe zaplanowanie rebrandingu, przekonał się w ostatnim czasie gigant z branży motoryzacji, Citroën. Unijny urząd zakwestionował możliwość rejestracji nowego znaku towarowego firmy, co wpłynęło na zakres realnego stosowania nowego wizerunku przez francuską spółkę. W jaki sposób zaplanować „odświeżenie” marki, by mieć pewność, że cały proces przebiegnie zgodnie z planem?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia