Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Jednym z zadań w kontekście budowania AI Governance będzie „zarządzanie” procesem obsługi incydentów i takie jego skonstruowanie, aby odpowiadał on naszym potrzebom – prawnym, regulacyjnym czy operacyjnym.

Publikacja: 04.06.2024 04:30

Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Foto: Adobe Stock

Rozbieżności w zakresie rozumienia podstawowych pojęć powodują, że tworzenie wewnętrznej (spójnej) taksonomii to droga przez mękę. To, jak rozumiemy takie pojęcia jak „incydent”, „incydent związany z ICT”, „incydent AI” czy „poważny incydent”, ma znaczenie nie tylko w kontekście operacji czy w zakresie bezpieczeństwa, ale także prawa. Szereg przepisów nakładać będzie bowiem na nas obowiązek raportowania incydentów oraz zarządzania nimi w określony sposób.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Zatrudnianie cudzoziemców - nowe zasady
Biznes
Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców – nowe przepisy już obowiązują
Biznes
Absolutorium dla władz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
Biznes
Czy wynagrodzenie za wcześniejsze rozwiązanie najmu można zaliczyć do kosztów?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Ostatni dzwonek na złożenie sprawozdania finansowego fundacji rodzinnej