Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Jednym z zadań w kontekście budowania AI Governance będzie „zarządzanie” procesem obsługi incydentów i takie jego skonstruowanie, aby odpowiadał on naszym potrzebom – prawnym, regulacyjnym czy operacyjnym.

Publikacja: 04.06.2024 04:30

Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Foto: Adobe Stock

Rozbieżności w zakresie rozumienia podstawowych pojęć powodują, że tworzenie wewnętrznej (spójnej) taksonomii to droga przez mękę. To, jak rozumiemy takie pojęcia jak „incydent”, „incydent związany z ICT”, „incydent AI” czy „poważny incydent”, ma znaczenie nie tylko w kontekście operacji czy w zakresie bezpieczeństwa, ale także prawa. Szereg przepisów nakładać będzie bowiem na nas obowiązek raportowania incydentów oraz zarządzania nimi w określony sposób.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm