Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Jednym z zadań w kontekście budowania AI Governance będzie „zarządzanie” procesem obsługi incydentów i takie jego skonstruowanie, aby odpowiadał on naszym potrzebom – prawnym, regulacyjnym czy operacyjnym.

Publikacja: 04.06.2024 04:30

Przed zastosowaniem skontaktuj się... czyli o incydentach AI

Foto: Adobe Stock

Rozbieżności w zakresie rozumienia podstawowych pojęć powodują, że tworzenie wewnętrznej (spójnej) taksonomii to droga przez mękę. To, jak rozumiemy takie pojęcia jak „incydent”, „incydent związany z ICT”, „incydent AI” czy „poważny incydent”, ma znaczenie nie tylko w kontekście operacji czy w zakresie bezpieczeństwa, ale także prawa. Szereg przepisów nakładać będzie bowiem na nas obowiązek raportowania incydentów oraz zarządzania nimi w określony sposób.

Pozostało 95% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów
w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Teresa Siudem: Kaganiec prawny na cyfrowy świat. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Firmy same narażają się na cyberataki
Biznes
Poradnik: jak wspólnik może rozstać się ze spółką osobową?
Biznes
Jak skutecznie przeprowadzić rodzinną sukcesję firmy?
Biznes
Produkty cyfrowe będą bezpieczne – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Biznes
Polski Fundusz Rozwoju pozywa o zwrot subwencji z Tarcz Finansowych