Aktualizacja: 04.06.2025 19:31 Publikacja: 31.01.2025 04:35
Foto: Adobe Stock
Budowanie impulsu zakupowego, sugerowanie produktów komplementarnych, podkreślenie nowości. Takie efekty daje właściwa ekspozycja towarów. Dlatego od opłat za taką usługę można odliczyć VAT. Potwierdzeniem jest interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 stycznia 2025 r. (nr 0114-KDIP1-1.4012.802. 2024.1.MKA).
Wystąpiła o nią spółka akcyjna zajmująca się m.in. działalnością produkcyjną. Swoje wyroby sprzedaje dystrybutorom, hurtowniom, sieciom handlowym. Zawiera z nimi dodatkowe porozumienia dotyczące ekspozycji jej produktów. Kontrahenci zobowiązują się wystawiać je w centralnej części swoich placówek, w głównych ciągach komunikacyjnych, na specjalnych regałach, przy kasach. Spółka uiszcza za to wynagrodzenie. Na fakturach nazywane jest opłatą za ekspozycję towaru albo marketingową. Do faktur dołączany jest też dokument określający cel promocji, okres jej trwania, rodzaj kosztu oraz zdjęcia eksponowanego produktu.
W tym roku w maju było jak w tytule piosenki Maanamu. Ale to wyjątek od reguły. Z każdym rokiem jest coraz ciepl...
Trwają prace nad zmianą przepisów dotyczących BHP w zakresie temperatur maksymalnych w miejscu pracy. Korzystają...
Za zaległości spółki z o.o. odpowiadają solidarnie całym swoim majątkiem członkowie jej zarządu, jeżeli egzekucj...
System kaucyjny zacznie działać w październiku br. Każda placówka ma do wyboru dwie metody zbiórki opakowań – ma...
Greenwashing stał się istotnym problemem wobec rosnącej popularności produktów ekologicznych oraz inwestycji ESG...
Wierzytelności finansowe mogą zostać zabezpieczone przez ustanowienie blokady m.in. na rachunku albo na koncie d...
Akcjonariusz nieobecny ma prawo zaskarżyć uchwałę walnego zgromadzenia tylko w ściśle określonych przypadkach. S...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas