Aktualizacja: 04.07.2025 15:09 Publikacja: 31.01.2025 04:35
Foto: Adobe Stock
Budowanie impulsu zakupowego, sugerowanie produktów komplementarnych, podkreślenie nowości. Takie efekty daje właściwa ekspozycja towarów. Dlatego od opłat za taką usługę można odliczyć VAT. Potwierdzeniem jest interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 stycznia 2025 r. (nr 0114-KDIP1-1.4012.802. 2024.1.MKA).
Wystąpiła o nią spółka akcyjna zajmująca się m.in. działalnością produkcyjną. Swoje wyroby sprzedaje dystrybutorom, hurtowniom, sieciom handlowym. Zawiera z nimi dodatkowe porozumienia dotyczące ekspozycji jej produktów. Kontrahenci zobowiązują się wystawiać je w centralnej części swoich placówek, w głównych ciągach komunikacyjnych, na specjalnych regałach, przy kasach. Spółka uiszcza za to wynagrodzenie. Na fakturach nazywane jest opłatą za ekspozycję towaru albo marketingową. Do faktur dołączany jest też dokument określający cel promocji, okres jej trwania, rodzaj kosztu oraz zdjęcia eksponowanego produktu.
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas