Budowanie impulsu zakupowego, sugerowanie produktów komplementarnych, podkreślenie nowości. Takie efekty daje właściwa ekspozycja towarów. Dlatego od opłat za taką usługę można odliczyć VAT. Potwierdzeniem jest interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 stycznia 2025 r. (nr 0114-KDIP1-1.4012.802. 2024.1.MKA).
Wystąpiła o nią spółka akcyjna zajmująca się m.in. działalnością produkcyjną. Swoje wyroby sprzedaje dystrybutorom, hurtowniom, sieciom handlowym. Zawiera z nimi dodatkowe porozumienia dotyczące ekspozycji jej produktów. Kontrahenci zobowiązują się wystawiać je w centralnej części swoich placówek, w głównych ciągach komunikacyjnych, na specjalnych regałach, przy kasach. Spółka uiszcza za to wynagrodzenie. Na fakturach nazywane jest opłatą za ekspozycję towaru albo marketingową. Do faktur dołączany jest też dokument określający cel promocji, okres jej trwania, rodzaj kosztu oraz zdjęcia eksponowanego produktu.