Reklama

Opłaty za ekspozycję towarów z odliczeniem VAT

Spółka płacąca sklepom za umieszczanie produktów w dobrze widocznych miejscach może odliczyć VAT. Są to bowiem usługi promocyjne mające na celu zwiększenie jej sprzedaży.

Publikacja: 31.01.2025 04:35

Opłaty za ekspozycję towarów z odliczeniem VAT

Foto: Adobe Stock

Budowanie impulsu zakupowego, sugerowanie produktów komplementarnych, podkreślenie nowości. Takie efekty daje właściwa ekspozycja towarów. Dlatego od opłat za taką usługę można odliczyć VAT. Potwierdzeniem jest interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 stycznia 2025 r. (nr 0114-KDIP1-1.4012.802. 2024.1.MKA).

Wystąpiła o nią spółka akcyjna zajmująca się m.in. działalnością produkcyjną. Swoje wyroby sprzedaje dystrybutorom, hurtowniom, sieciom handlowym. Zawiera z nimi dodatkowe porozumienia dotyczące ekspozycji jej produktów. Kontrahenci zobowiązują się wystawiać je w centralnej części swoich placówek, w głównych ciągach komunikacyjnych, na specjalnych regałach, przy kasach. Spółka uiszcza za to wynagrodzenie. Na fakturach nazywane jest opłatą za ekspozycję towaru albo marketingową. Do faktur dołączany jest też dokument określający cel promocji, okres jej trwania, rodzaj kosztu oraz zdjęcia eksponowanego produktu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Reklama
Reklama