Leasing. Opłatę wstępną rozliczamy w kosztach jednorazowo

Firma może zaliczyć wydatki na leasingowany majątek do kosztów uzyskania przychodów. Opłatę wstępną rozlicza za jednym razem, nie trzeba jej przypisywać do poszczególnych rat.

Publikacja: 18.04.2025 05:00

Jak rozliczamy opłatę wstępną w leasingu?

Jak rozliczamy opłatę wstępną w leasingu?

Foto: Adobe Stock

Potwierdza to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 1 kwietnia 2025 r. (nr 0111-KDIB1-2.4010.47.2025.2.BD).

Wystąpiła o nią spółka, która wykorzystuje w działalności leasingowany majątek. W interpretacji nie podano o jaką rzecz chodzi, najprawdopodobniej jest to maszyna. Spółka podpisała umowę leasingu operacyjnego zobowiązując się do uiszczenia na początku opłaty wstępnej (inicjalnej). Chce ją zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Twierdzi, że może to zrobić jednorazowo, w momencie poniesienia wydatku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Wyjątkowo zimny maj, czyli BHP a warunki pogodowe
Biznes
BHP a praca w różnych warunkach pogodowych – czasem słońce, czasem deszcz
Biznes
Menedżer odpowie za zobowiązania spółki z o.o.
Biznes
Wybór metody zbiórki opakowań jest istotny, ale nie ostateczny
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Biznes
Precedensowa kara za greenwashing i nadchodzące wyzwania EUDR