Leasing. Opłatę wstępną rozliczamy w kosztach jednorazowo

Firma może zaliczyć wydatki na leasingowany majątek do kosztów uzyskania przychodów. Opłatę wstępną rozlicza za jednym razem, nie trzeba jej przypisywać do poszczególnych rat.

Publikacja: 18.04.2025 05:00

Jak rozliczamy opłatę wstępną w leasingu?

Jak rozliczamy opłatę wstępną w leasingu?

Foto: Adobe Stock

Potwierdza to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 1 kwietnia 2025 r. (nr 0111-KDIB1-2.4010.47.2025.2.BD).

Wystąpiła o nią spółka, która wykorzystuje w działalności leasingowany majątek. W interpretacji nie podano o jaką rzecz chodzi, najprawdopodobniej jest to maszyna. Spółka podpisała umowę leasingu operacyjnego zobowiązując się do uiszczenia na początku opłaty wstępnej (inicjalnej). Chce ją zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Twierdzi, że może to zrobić jednorazowo, w momencie poniesienia wydatku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia