Leasing. Opłatę wstępną rozliczamy w kosztach jednorazowo

Firma może zaliczyć wydatki na leasingowany majątek do kosztów uzyskania przychodów. Opłatę wstępną rozlicza za jednym razem, nie trzeba jej przypisywać do poszczególnych rat.

Publikacja: 18.04.2025 05:00

Jak rozliczamy opłatę wstępną w leasingu?

Jak rozliczamy opłatę wstępną w leasingu?

Foto: Adobe Stock

Potwierdza to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 1 kwietnia 2025 r. (nr 0111-KDIB1-2.4010.47.2025.2.BD).

Wystąpiła o nią spółka, która wykorzystuje w działalności leasingowany majątek. W interpretacji nie podano o jaką rzecz chodzi, najprawdopodobniej jest to maszyna. Spółka podpisała umowę leasingu operacyjnego zobowiązując się do uiszczenia na początku opłaty wstępnej (inicjalnej). Chce ją zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Twierdzi, że może to zrobić jednorazowo, w momencie poniesienia wydatku.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dostępność cyfrowa, czyli e-zakupy bez barier
Biznes
Offboarding - bezpieczeństwo danych w firmie po rozstaniu z pracownikiem
Biznes
Pracownicy ze szczególnymi uprawnieniami – obowiązki pracodawcy
Biznes
Wsparcie finansowe dla pracownika można przekazać czekiem BLIK
Biznes
Czy jednoosobowa działalność gospodarcza to dobre rozwiązanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama