Reklama
Rozwiń
Reklama

Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?

Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces weryfikacji spółki.

Publikacja: 04.07.2025 05:10

Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?

Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?

Foto: Adobe Stock

Zbycie pakietu udziałów, akcji w spółce kapitałowej lub ich części stanowi bardzo często zdarzenie wykraczające poza horyzont czysto finansowej transakcji. Dla wielu przedsiębiorców może to być punkt kulminacyjny wielu lat ciężkiej pracy oraz inwestycji kapitału. W czasach dużej świadomości ryzyka prawnego oraz konieczności strategicznego planowania, kluczowe w tego typu transakcjach jest holistyczne podejście. Zagwarantuje ono nie tylko opłacalność, ale także spójność i bezpieczeństwo prawne transakcji oraz jej skutków. Z tych względów niezwykle istotne jest prawidłowe przygotowanie się do planowanego procesu. Istnieje wiele aspektów, na które należy zwrócić uwagę. Omówmy najważniejsze z nich.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Jaką formę działalności wybrać?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmieniasz nazwę firmy? Zrób to w pięciu rejestrach
Biznes
Kiedy ogólne warunki umów w relacjach B2B wiążą drugą stronę?
Biznes
Restrukturyzacja zapobiegawcza – najważniejsze zmiany dla dłużników i wierzycieli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Które postanowienia w umowach między przedsiębiorcami są niedozwolone?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama