Reklama
Rozwiń
Reklama

Księgowanie kolportażu wydawnictw prasowych

Przy sprzedaży detalicznej gazet lub czasopism w ramach umowy dystrybucji, wydawnictwa te nie stanowią składnika aktywów kolportera, dokonującego ich zbycia. Pozostają one – do czasu ich sprzedaży ostatecznemu nabywcy – własnością wydawcy.

Publikacja: 22.09.2020 17:00

Księgowanie kolportażu wydawnictw prasowych

Foto: Adobe Stock

Kolporterzy (dystrybutorzy) są bowiem jedynie pośrednikami między wydawcą, a finalnymi odbiorcami prasy (nie dokonują obrotu czasopismami na własny rachunek). Jako pośrednicy świadczą oni usługę kolportażu (dystrybucji) prasy za wynagrodzeniem w postaci prowizji z tytułu zbycia wydawnictw prasowych. Sprzedaż przez kolportera wydawnictw prasowych następuje w jego punktach sprzedaży detalicznej. Kwotę uzyskanego utargu – po potrąceniu należnej prowizji – zobowiązany jest on przekazać wydawcy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama