Reklama

Inna nazwa nie jest gwarancją pełnej korzyści podatkowej

Stosowanie różnego nazewnictwa dla usług, których istotą jest udzielanie fachowych porad opartych na wiedzy, nie powinno różnicować sposobu ich postrzegania na gruncie przepisu limitującego koszty usług niematerialnych.

Publikacja: 11.08.2020 16:30

Inna nazwa nie jest gwarancją pełnej korzyści podatkowej

Foto: AdobeStock

Spór dotyczył ograniczeń w prawie do rozliczenia kosztów od opłat na nabycie usług wewnątrzgrupowych. We wniosku o interpretację spółka wskazała, że wchodzi w skład grupy i jest jednostką zależną. Jak tłumaczyła podatniczka w związku z przynależnością do grupy i celami strategicznymi nabywa usługi wewnątrzgrupowe.

Ona i usługodawca są podmiotami powiązanymi w rozumieniu ustawy o CIT. Z wniosku wynikało, że usługi wewnątrzgrupowe, można podzielić na dziesięć kategorii: zarządzania ogólnego, kształtowania relacji biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, w zakresie finansów, planowania strategicznego i kontroli, geologiczne, w zakresie organizacji i prowadzenia zakupów, obsługi prawnej, wsparcia technicznego oraz teleinformatyczne (IT). Spółka podkreślała, że usługi mają charakter kompleksowy, wspierający jej główną działalność. Zapytała czy w odniesieniu do opłat na nabycie wymienionych we wniosku usług wewnątrzgrupowych zastosowanie ma ograniczenie dotyczące kosztów wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT?

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama