Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak zaksięgować przekazanie żywności na cele społeczne

Operacje gospodarcze związane z umownym przekazywaniem przez sprzedawcę żywności pod tytułem darmym– za pośrednictwem organizacji pozarządowej – środków spożywczych na cele społeczne i charytatywne wymagają odpowiedniego ujęcia w księgach.

Publikacja: 21.07.2020 17:45

Jak zaksięgować przekazanie żywności na cele społeczne

Foto: www.sxc.hu

Zgodnie z art. 3 ust. 1 i 2 ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, sprzedawca żywności (podmiot prowadzący przedsiębiorstwo spożywcze zajmujące się sprzedażą żywności w jednostce handlu detalicznego lub hurtowego) jest zobowiązany do zawarcia z organizacją pozarządową umowy w formie pisemnej lub elektronicznej w zakresie nieodpłatnego przekazywania żywności (tj. środków spożywczych) spełniającej wymogi prawa żywnościowego, a nieprzeznaczonej do sprzedaży (np. z uwagi na wady wyglądu żywności lub jej opakowań) na cele społeczne. Umowa taka zawiera postanowienia dotyczące: czasu i sposobu przekazywania żywności organizacji pozarządowej oraz jej rodzaju, podziału kosztów odbioru i dystrybucji żywności między stronami umowy, przypadków, w których organizacja pozarządowa może zrezygnować lub odmówić odbioru żywności, okresu obowiązywania umowy oraz odpowiedzialności stron za niedotrzymanie jej warunków umowy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama