Reklama

Jak rozliczać transakcje łańcuchowe zgodnie z przepisami unijnymi

Od 1 stycznia 2020 r. obowiązują przepisy unijne regulujące sposób opodatkowania dostawy towarów realizowanej przez co najmniej trzy podmioty, w ramach której towary są transportowane bezpośrednio od pierwszego do ostatniego w kolejności podatnika. Kwestia ta ujednolicona została w całej UE w ramach tzw. pakietu Quick fixes. Odpowiednie zmiany przepisów dokonane zostały w dyrektywie VAT.

Publikacja: 02.06.2020 17:15

Jak rozliczać transakcje łańcuchowe zgodnie z przepisami unijnymi

Foto: AdobeStock

Podatnicy w poszczególnych państwach członkowskich stosują bezpośrednio krajowe regulacje – zmiany w dyrektywie VAT wymagają bowiem implementacji do porządku prawnego każdego z tych państw. W Polsce implementację dyrektywy VAT stanowi ustawa o VAT.

Artykuł odnosi się jednak wyłącznie do regulacji unijnych. Pomimo, że polscy podatnicy nie powołują się na dyrektywę bezpośrednio, to niekiedy może być to przydatne. Łatwiej bowiem przez odwołanie do jej przepisów ustalić z kontrahentami z innych państw UE obowiązki poszczególnych stron transakcji łańcuchowej.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama