Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak rozliczać transakcje łańcuchowe zgodnie z przepisami unijnymi

Od 1 stycznia 2020 r. obowiązują przepisy unijne regulujące sposób opodatkowania dostawy towarów realizowanej przez co najmniej trzy podmioty, w ramach której towary są transportowane bezpośrednio od pierwszego do ostatniego w kolejności podatnika. Kwestia ta ujednolicona została w całej UE w ramach tzw. pakietu Quick fixes. Odpowiednie zmiany przepisów dokonane zostały w dyrektywie VAT.

Publikacja: 02.06.2020 17:15

Jak rozliczać transakcje łańcuchowe zgodnie z przepisami unijnymi

Foto: AdobeStock

Podatnicy w poszczególnych państwach członkowskich stosują bezpośrednio krajowe regulacje – zmiany w dyrektywie VAT wymagają bowiem implementacji do porządku prawnego każdego z tych państw. W Polsce implementację dyrektywy VAT stanowi ustawa o VAT.

Artykuł odnosi się jednak wyłącznie do regulacji unijnych. Pomimo, że polscy podatnicy nie powołują się na dyrektywę bezpośrednio, to niekiedy może być to przydatne. Łatwiej bowiem przez odwołanie do jej przepisów ustalić z kontrahentami z innych państw UE obowiązki poszczególnych stron transakcji łańcuchowej.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: KSeF i staże pracy – nowe wyzwania firm
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Biznes
Znak towarowy po zakończeniu współpracy. Kto ma do niego prawo?
Biznes
Pracodawcy muszą się przygotować do zmian w stażach pracy
Biznes
Fuzje i przejęcia – odpowiedzialność i terminy przedawnienia roszczeń
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Czy powołany do zarządu bez swojej wiedzy odpowie za zobowiązania?
Reklama
Reklama