Reklama

Fundusze dla przedsiębiorców na finansowanie badań i rozwoju w zasięgu polskich firm

Z perspektywy polskich firm barierami dla ubiegania się o finansowanie B+R w Brukseli są: preferowanie instytucji badawczych, obce polskiemu biznesowi zasady oraz dystans od ośrodka decyzyjnego. A co jeśli to tylko pozory? Czy nie warto powalczyć o kawałek 95-miliardowego tortu, przygotowanego przez Unię dla badaczy i innowatorów?

Publikacja: 25.03.2021 15:15

Fundusze dla przedsiębiorców na finansowanie badań i rozwoju w zasięgu polskich firm

Foto: Adobe Stock

Choć nikt w Brukseli nie przyzna tego oficjalnie, to Unia Europejska przegrywa globalny wyścig technologiczny ze Stanami Zjednoczonymi i państwami Dalekiego Wschodu. Nie oznacza to bynajmniej, by zamierzała złożyć broń. Jedną z prób zmiany tego trendu jest Horyzont Europa. Ten nowy program ramowy w zakresie badań i rozwoju na lata 2021-2027 jest narzędziem o znaczeniu geopolitycznym, mającym nie tylko zwiększyć potencjał naukowy i innowacyjny Europy, ale też wspierać realizację innych obszarów agendy politycznej Unii Europejskiej, w tym w zakresie transformacji energetycznej i klimatycznej.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama