Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

- Prowadzę serwis samochodowy. Jeden z mechaników mający kontakt z klientami uzyskał pozytywny test na obecność koronowirusa. Czy muszę poinformować o tym fakcie wszystkich klientów, którzy mieli z nim styczność? Nie wiem od jak dawna był zakażony.

Aktualizacja: 10.01.2021 06:58 Publikacja: 10.01.2021 00:01

Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

Foto: Adobe Stock

Informacje o możliwości zakażenia koronawirusem należą do kategorii danych związanych ze stanem zdrowia. Tym samym stanowią one tzw. wrażliwe dane osobowe i podlegają ochronie na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych. Przetwarzanie informacji zawierających takie dane powinno odbywać się zgodnie z zasadami legalizmu, proporcjonalności i niezbędności. Pracodawca nie powinien zatem przekazywać klientom informacji o pozytywnym wyniku testu, ponieważ nie upoważniają go do tego przepisy prawa pracy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Jakie mogą być skutki wieloletniego wyłączenia zysku od podziału
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Biznes
Byli przedsiębiorcy chętniej ogłaszają upadłość konsumencką
Biznes
Wyłączenie składnika mienia z masy upadłości – przesłanki, procedury, skutki
Biznes
Zbliża się termin złożenia deklaracji PON
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Wyjście ze spółki komandytowej bez spłaty wspólnika jest neutralne podatkowo
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście