Reklama
Rozwiń
Reklama

Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

- Prowadzę serwis samochodowy. Jeden z mechaników mający kontakt z klientami uzyskał pozytywny test na obecność koronowirusa. Czy muszę poinformować o tym fakcie wszystkich klientów, którzy mieli z nim styczność? Nie wiem od jak dawna był zakażony.

Aktualizacja: 10.01.2021 06:58 Publikacja: 10.01.2021 00:01

Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

Foto: Adobe Stock

Informacje o możliwości zakażenia koronawirusem należą do kategorii danych związanych ze stanem zdrowia. Tym samym stanowią one tzw. wrażliwe dane osobowe i podlegają ochronie na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych. Przetwarzanie informacji zawierających takie dane powinno odbywać się zgodnie z zasadami legalizmu, proporcjonalności i niezbędności. Pracodawca nie powinien zatem przekazywać klientom informacji o pozytywnym wyniku testu, ponieważ nie upoważniają go do tego przepisy prawa pracy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Kto kupi strategiczną nieruchomość
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Prawo restrukturyzacyjne kontra praktyka ZUS, czyli spór o odsetki
Biznes
Kiedy menedżer odpowie za oszustwo podatkowe
Biznes
Udzielenie pożyczki wspólnikowi przez spółkę komandytową bez PCC
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Skarb Państwa może wykupić mienie upadłego
Reklama
Reklama
Reklama