Reklama

Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

- Prowadzę serwis samochodowy. Jeden z mechaników mający kontakt z klientami uzyskał pozytywny test na obecność koronowirusa. Czy muszę poinformować o tym fakcie wszystkich klientów, którzy mieli z nim styczność? Nie wiem od jak dawna był zakażony.

Aktualizacja: 10.01.2021 06:58 Publikacja: 10.01.2021 00:01

Koronawirus: czy klientów trzeba poinformować o zakażeniu pracownika, z którym mieli styczność?

Foto: Adobe Stock

Informacje o możliwości zakażenia koronawirusem należą do kategorii danych związanych ze stanem zdrowia. Tym samym stanowią one tzw. wrażliwe dane osobowe i podlegają ochronie na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych. Przetwarzanie informacji zawierających takie dane powinno odbywać się zgodnie z zasadami legalizmu, proporcjonalności i niezbędności. Pracodawca nie powinien zatem przekazywać klientom informacji o pozytywnym wyniku testu, ponieważ nie upoważniają go do tego przepisy prawa pracy.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama