Jak zaksięgować przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa

W ostatnich latach obserwujemy w polskiej gospodarce znaczący wzrost inwestycji. Obok zakładania nowych firm coraz częściej stosowanym sposobem na rozpoczęcie działalności jest przejęcie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części. To dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą poprawić swoją pozycję konkurencyjną na rynku, rozszerzyć działalność bądź pozyskać nowe rynki zbytu.

Publikacja: 01.12.2020 17:45

Jak zaksięgować przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

Zorganizowana część przedsiębiorstwa (dalej: ZCP) nie posiada jednoznacznej definicji. Zgodnie z polskimi przepisami pod pojęciem tym rozumie się istniejący w danym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązania) wyodrębniony pod względem organizacyjnym, finansowym oraz funkcjonalnym, mogącym stać się niezależną jednostką, samodzielnie realizującą określone zadania gospodarcze.

Rozliczenie nabycia

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Z psem do pracy
Biznes
Zwierzęta w biurze – zasady BHP
Biznes
Menedżer odpowie za zaległości podatkowe
Biznes
Korzystając z AI, trzeba zadbać o bezpieczeństwo danych
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Nabywca ogółu praw i obowiązków komandytariusza zapłaci PCC
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń