Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy sztuczna inteligencja naprawdę jest inteligentna

Nowe technologie, innowacje, sztuczna inteligencja to pojęcia nie tylko bardzo popularne w świecie biznesu, ale wręcz nadużywane. O tym, czym jest sztuczna inteligencja, mówi w rozmowie z Michałem Kołtuniakiem – Piotr Prajsner, założyciel i prezes Cloud Technologies.

Publikacja: 13.02.2020 16:00

Czy sztuczna inteligencja naprawdę jest inteligentna

Foto: AdobeStock

Może na początek spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, czy sztuczna inteligencja jest tym samym co ludzka, tylko że w komputerze?

Piotr Prajsner: Inteligencja ludzka to połączenie umiejętności zbierania informacji, łączenia faktów i używania wyobraźni. Już kilka lat temu najlepsze programy do gry w szachy udowodniły, że komputery są lepsze niż ludzie w wykorzystywaniu pierwszych dwóch atrybutów. Jednak wyobraźnia to wciąż domena człowieka, w której ludzie przeważają nad SI. Na dziś dzień, to co nazywamy sztuczną inteligencją, nie jest nawet blisko takiej kompetencji. Ciężko więc porównać te dwa zagadnienia, gdyż podobne nazewnictwo, nie oznacza podobnych możliwości. Faktycznie to, co dzisiaj potocznie określamy sztuczną inteligencją, jest zastosowaniem technologii maszynowego uczenia. To zdecydowanie węższa dziedzina, ale ma ona duży potencjał w praktycznym rozwiązywaniu wielu codziennie spotykanych wyzwań.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama