Amazon w Polsce – co to oznacza dla naszego e-handlu

Czy polskie serwisy obsługujące sprzedaż w sieci wytrzymają konkurencję ze strony amerykańskiego giganta? O tym i o strategii rozwoju takiego biznesu mówi Sascha Stockem, prezes Nethansa Michałowi Kołtuniakowi.

Publikacja: 12.05.2020 15:45

Amazon w Polsce – co to oznacza dla naszego e-handlu

Foto: Adobe Stock

Na początku roku, zanim jeszcze w mediach dominował wyłącznie koronawirus, prasa żyła zupełnie innym tematem - wg. nieoficjalnych przecieków Amazon, światowy gigant e-handlu, jeszcze w 2020 ma zamiar uruchomić polską wersję swojego sklepu. Dlaczego teraz?

Sasha Stockem: To nie tak, że decyzja została podjęta nagle i dopiero teraz. Amazon już od co najmniej kilku lat sumiennie pracuje nad tym, by zainicjować oficjalną sprzedaż na polskim rynku. Co do tego mamy pewność, chociażby dlatego, że jakieś trzy lata temu spółka rozpoczęła proces tłumaczenia z języka niemieckiego na polski, który obejmował między innymi karty produktowe, a również sam serwis Amazon.de od niedawna dostępny jest w języku polskim. (...)

Pozostało 93% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Jak upadłość wpływa na umowę ubezpieczenia
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Śmierć, podatki i nie tylko
Biznes
Unia wzmacnia ochronę konsumentów
Biznes
Czy warto prowadzić biznes w formie spółki komandytowej
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Komplementariusz nie zaskarży uchwały walnego zgromadzenia
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska