RODO: dane osobowe w zamówieniach publicznych

Postępowania zamówieniowe mają swoją specyfikę, a jedną z naczelnych zasad zamówień publicznych jest zasada jawności. Oznacza to tyle, że dane osobowe w zamówieniach publicznych mogą być szczególnie narażone na dostęp ze strony osób do tego niepowołanych. Jak należy z nimi postępować?

Publikacja: 19.03.2020 16:45

RODO: dane osobowe w zamówieniach publicznych

Foto: 123RF

Dane osobowe w zamówieniach publicznych to temat przez wiele lat przemilczany, a czasem wręcz ignorowany. Zyskał on nieco rozgłosu dopiero wraz z wejściem w życie RODO w maju 2018 r., a tak naprawdę może nawet jeszcze później, czyli wraz ze zmianami do prawa zamówień publicznych w zakresie danych osobowych wprowadzonymi ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania RODO.

Wydaje się, że dopiero wraz z wejściem w życie tej ustawy znaczna część rynku zamówieniowego kwestię danych osobowych w przetargach w ogóle zauważyła. Ponieważ zmiana weszła w życie w maju 2019 r., to przepisy o danych osobowych są obecne w prawie zamówień publicznych dopiero od mniej niż roku. To dobry moment, aby podsumować, jak działają. Tym bardziej, że w 2021 r. zamówienia publiczne w Polsce czeka kolejna ważna zmiana, związana z wejściem w życie zupełnie nowej ustawy zamówieniowej. Ustawodawca tym razem nie zapomniał o danych osobowych i zaprojektował w nowym prawie zamówień publicznych odpowiednie przepisy.

Pozostało 91% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Do kryzysu warto się przygotować
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
AI może pomóc w sporach prawnoautorskich
Biznes
Spółka komandytowa – w teorii i w praktyce
Biznes
Kiedy grupowa polisa generuje przychód u pracownika
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Biznes
Władza i odpowiedzialność muszą iść w parze