Reklama

Czy agent emisji zmniejszy ryzyko inwestycyjne obligatariuszy

Instytucja agenta emisji została wprowadzona do polskiego porządku prawnego 1 lipca 2019 r. na podstawie ustawy z 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem nadzoru nad rynkiem finansowym oraz ochrony inwestorów na tym rynku. Istotą wprowadzanych zmian była potrzeba wzmocnienia ochrony inwestorów funkcjonujących na rynku kapitałowym, inwestujących w obligacje prywatne.

Publikacja: 24.10.2019 17:00

Czy agent emisji zmniejszy ryzyko inwestycyjne obligatariuszy

Foto: AdobeStock

Potrzebę wprowadzenia tego rozwiązania można upatrywać np. w związku z tzw. aferą GetBack. Jednocześnie podkreślić należy, że równolegle z wprowadzaniem instytucji agenta emisji, w celu ochrony obrotu papierami wartościowymi powstał obowiązek przymusowej dematerializacji obligacji. W praktyce oznacza to, że emitenci, którzy podejmują się emisji obligacji nie mogą wydać dokumentu obligacji, czy ich odcinka zbiorowego.

Agentem emisji może być wyłącznie firma inwestycyjna lub bank powierniczy. Zgodnie z założeniami ustawodawcy agent emisji ma za zadanie, w szczególności:

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama