Reklama

Ochrona praw własności intelektualnej w Chinach. PAIH podpowiada jak to robić

Coraz więcej polskich firm interesuje się chińskim rynkiem, ale wciąż wielu przedsiębiorców nie chroni należycie swych znaków towarowych, logo i patentów, a powinien to być pierwszy krok do ekspansji w Chinach.

Publikacja: 31.01.2022 21:34

Rejestracja znaków towarowych i patentów powinna być pierwszym krokiem w procesie ekspansji na chińs

Rejestracja znaków towarowych i patentów powinna być pierwszym krokiem w procesie ekspansji na chiński rynek.

Foto: Adobe Stock

Jak wskazuje Barbara Bujny, kierownik regionu w Centrum Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) temat jest bardzo ważny, gdyż Agencja stale obserwuje coraz większe zainteresowanie polskich firm ekspansją do Chin, rośnie eksport polskich towarów na tamtejszy rynek, obroty handlowe Polski z Chinami są wręcz rekordowe natomiast liczba rejestracji polskich znaków towarowych w Państwie Środka maleje zamiast również rosnąć.

- Z naszych obserwacji rejestrów chińskich wynika, że dużym problemem poza całkowitym brakiem rejestracji znaku przed rozpoczęciem działań na rynku chińskim, są też wrogie rejestracje wykonywane przez chińskie podmioty. Chińskie firmy rejestrują w krótkim okresie czasu kilkadziesiąt znaków towarowych firm m.in. europejskich, w tym wiele z Polski. Polskie firmy bardzo często nie zdają sobie z tego w ogóle sprawy. Chcemy uwrażliwić na ten problem jak najwięcej polskich przedsiębiorców – podkreśla przedstawicielka PAIH.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nowe Rynki
Ekspansja biznesowa do Chin – przedsiębiorco, pierwsze kroki zrób w Polsce
Nowe Rynki
W Chinach treść reklamy musi odpowiadać cechom produktu
Nowe Rynki
Moglibyśmy być prymusem jeśli idzie o eksport żywności do Chin
Nowe Rynki
Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nowe Rynki
Jak negocjować z Chińczykami?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama