Aktualizacja: 19.04.2025 13:14 Publikacja: 31.01.2022 21:34
Rejestracja znaków towarowych i patentów powinna być pierwszym krokiem w procesie ekspansji na chiński rynek.
Foto: Adobe Stock
Jak wskazuje Barbara Bujny, kierownik regionu w Centrum Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) temat jest bardzo ważny, gdyż Agencja stale obserwuje coraz większe zainteresowanie polskich firm ekspansją do Chin, rośnie eksport polskich towarów na tamtejszy rynek, obroty handlowe Polski z Chinami są wręcz rekordowe natomiast liczba rejestracji polskich znaków towarowych w Państwie Środka maleje zamiast również rosnąć.
- Z naszych obserwacji rejestrów chińskich wynika, że dużym problemem poza całkowitym brakiem rejestracji znaku przed rozpoczęciem działań na rynku chińskim, są też wrogie rejestracje wykonywane przez chińskie podmioty. Chińskie firmy rejestrują w krótkim okresie czasu kilkadziesiąt znaków towarowych firm m.in. europejskich, w tym wiele z Polski. Polskie firmy bardzo często nie zdają sobie z tego w ogóle sprawy. Chcemy uwrażliwić na ten problem jak najwięcej polskich przedsiębiorców – podkreśla przedstawicielka PAIH.
Wiele polskich firm chciałoby zdobyć część rynku w Chinach. Jednak nim przystąpi się do ekspansji trzeba zadać s...
Mało kto wie, że chińskie prawo reklamy wymaga podawania prawdy i wprowadza szereg zakazów lub nakazów, których...
Kraje dobrze współpracujące z Chinami robią na tym nieprawdopodobne biznesy, a my z jednej strony mamy olbrzymie...
W Chinach opakowanie produktu żywnościowego jest wizytówką firmy oraz stosunku do klienta. Inne podejście jest d...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Negocjacje z chińskimi kontrahentami są jak wojna. Wszystkie ciosy i pułapki są zdaniem Chińczyków dozwolone. Dl...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas