Wspólny język marketingu i ESG

Marketing to nieodłączna część każdego przedsiębiorstwa. Pomaga budować rozpoznawalną markę, generować sprzedaż, ale również budować świadomość u swoich klientów.

Publikacja: 29.05.2025 10:57

Wspólny język marketingu i ESG

Foto: Adobe Stock

W ostatnich dwóch dekadach działy marketingu dużych korporacji wzięły na warsztat również adresowanie istotnych kwestii społecznych, jak np. profilaktyka badań, zdrowie psychiczne oraz poprawa stanu środowiska naturalnego.

Aktualnie konsumenci mają na rynku do wyboru wiele produktów oraz usług często zbliżonych do siebie cenowo, więc co determinuje ich wybory? Wizerunek marki, jej wiarygodności i transparentność – to nowe wyznaczniki konkurencyjności rynkowej. Informacje o wpływie na środowisko, krajach produkcji produktów lub o praktykach firmy są łatwo dostępne przez rozpowszechnienie się internetu. Dlatego też działy marketingu często działają razem ramię w ramię z działami ESG i managerami ds. zrównoważonego rozwoju.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ESG w praktyce
Czy polski sport chce być zrównoważony?
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
ESG w praktyce
Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne?
ESG w praktyce
Między zarabianiem a regulacjami. ESG w inwestycjach
ESG w praktyce
Zamykamy obieg, otwieramy przyszłość
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
ESG w praktyce
Raportowanie po Omnibusie I
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont