Reklama

Głębszy oddech dla audytorów spółek drugiej fali

Przesunięcie o dwa lata terminów stosowania obowiązków wynikających z dyrektywy CRSD dla dużych jednostek to przede wszystkim dodatkowy czas dla firm, a także możliwość zaczerpnięcia głębszego oddechu przez środowisko biegłych rewidentów, którzy przygotowują się do obsługi zleceń atestacyjnych dla przedsiębiorstw tzw. drugiej fali. Kwestią czasu pozostaje odpowiedź, jak ukształtują się nowe progi do stosowania CRSD i które podmioty druga fala rzeczywiście obejmie.

Publikacja: 26.06.2025 00:00

Głębszy oddech dla audytorów spółek drugiej fali

Foto: Adobe Stock

Duża liczba jednostek objętych obowiązkiem atestacji według obecnego brzmienia CRSD miała zasadniczą zaletę z perspektywy dostępności usług biegłych rewidentów. Wzrost liczby podmiotów raportujących (z ok. 150 jednostek pierwszej fali do ponad 3 tys. podmiotów w drugiej fali) umożliwiał zbudowanie odpowiednio dużego grona biegłych rewidentów, którzy byli gotowi rozszerzyć zakres oferowanych usług o atestację raportów zrównoważonego rozwoju. Proponowane zmiany w postaci podniesienia progów do obowiązkowego raportowania i atestacji inaczej ukształtują rynek firm audytorskich. W przyszłości może to mieć znaczenie dla podmiotów, które dobrowolnie będą chciały skorzystać z atestacji raportów zrównoważonego rozwoju.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ESG w praktyce
Przetargi 2.0 – jak ESG wpływa na wybór partnera biznesowego?
Reklama
ESG w praktyce
Wiarygodność ESG pod lupą biegłych
ESG w praktyce
Można rozpocząć odliczanie do październikowego startu
ESG w praktyce
DMA: więcej niż regulacyjny obowiązek
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
ESG w praktyce
Nowa gra o niezależność Europy
Reklama
Reklama
Reklama