Aktualizacja: 29.06.2025 12:06 Publikacja: 24.08.2023 16:21
Foto: Adobe Stock
Prawie 70 proc. Polaków deklaruje, że ze względu na wysokie ceny, potrzebę oszczędzania lub inne zobowiązania finansowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy, byli zmuszeni do ograniczenia lub całkowitej rezygnacji z zakupu części usług lub towarów. Aż 59 proc. badanych jako przyczynę swojej decyzji wskazało wzrost cen. To dane z badania przeprowadzonego przez panel Ariadna na zlecenie firmy KRUK.
Ograniczanie zakupów, czy to produktów czy usług to cios w przedsiębiorców, głównie tych, którzy opierają swoją działalność na obsłudze klientów indywidualnych, konsumentów. Kolejnym powodem zmniejszenia działalności konsumentów jest rozwój ekologii, a tym samym ograniczenie konsumpcjonizmu. Klienci decydują się na zakupy z drugiej ręki, naprawę zepsutych lub odnowę zużytych produktów, ale także korzystanie z powszechnie dostępnych rozwiązań, jak np. komunikacja miejska lub rower do przemieszczania się, zamiast samochodu.
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Członkowie zarządu, zajęci codziennym biznesem, często nie mają pojęcia o sankcjach, jakie im grożą za nieprawid...
Firmy rodzinne stawiają na profesjonalizację i zrównoważony rozwój. Co trzecia deklaruje, że osiąga wysokie wyni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas