Reklama

Problemy z niewypłacalnością wyhamowują, ale wciąż jest ich dużo

Według danych z września 2023 r., w Krajowym Rejestrze Zadłużonych ogłoszono 3640 postanowień o niewypłacalności przedsiębiorstw. To wzrost zarówno w stosunku do całego 2022 roku, jak i analogicznego okresu ubiegłego roku. Sytuacja gospodarcza jest zbyt trudna dla wielu przedsiębiorców.

Publikacja: 08.11.2023 00:14

Problemy z niewypłacalnością wyhamowują, ale wciąż jest ich dużo

Foto: Adobe Stock

3640 postanowień o niewypłacalności z września 2023roku, to wzrost o 32 proc. w stosunku do całego 2022 r. i aż o 89 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. I mimo iż wyniki w trzecim kwartale 2023 roku są lepsze o 13 proc. niż w drugim kwartale tego roku, to dane o niewypłacalność wciąż są niepokojące. 

Niemal wszystkie branże zanotowały wyhamowanie liczby niewypłacalności - np. w produkcyjnej (spadek o 19 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2023 r.), handlowej (8 proc.), budowlanej (10 proc.), transportowej (21 proc.), usługowej (17 proc.). Jedynym miejscem gdzie nastąpił wzrosty było rolnictwo (o 23 proc.). Wśród wszystkich przedsiębiorców bez względu na branżę, najbardziej narażeni na niewypłacalność są przedsiębiorcy indywidualni. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama