Polski biznes wciąż nie jest 4.0

Pojęcia Internetu Rzeczy i Przemysł 4.0 są w ostatnich latach odmieniane przez wszystkie przypadki. Jednak statystyki są bezwzględne. Zachodnie przedsiębiorstwa już korzystają lub w wkrótce zaczną korzystać z tych rozwiązań. A w Polsce wciąż niewiele firm decyduje się na inwestycje w takie technologie.

Publikacja: 27.08.2019 12:09

Polski biznes wciąż nie jest 4.0

Foto: Pexels

Internet Rzeczy to branża warta setki miliardów dolarów (w 2022 r. ma to być 640 mld dol. – szacuje firma badawcza MarketsandMarkets). Częścią tego sektora jest Przemysłowy Internet Rzeczy – Industrial Internet of Things (IIoT). Jest to technologia Internetu Rzeczy przeznaczona m.in. dla biznesu i przemysłu.

Według badań instytutu Statista, wartość tej branży w samych tylko Stanach Zjednoczonych wzrośnie w ciągu najbliższych trzech lat o ok. 25 proc. – z 50 do 75 mld dol. Wynika to z faktu, że aż 45 proc. tamtejszych fabryk i zakładów wprowadziło już rozwiązania opierające się na IoT. A kolejne 22 proc. ma zamiar zrobić to w przeciągu roku – podaje Forrester Research.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał partnera
Eksperci z SAPERE dołączyli do EY