Spadek sprzedaży wciąż dużą bolączką w sektorze MŚP

Co prawda jesienią 2020 r. spadki sprzedaży w sektorze MŚP były mniejsze niż na wiosnę i firmy coraz lepiej radzą sobie z ograniczeniami pandemicznymi to jednak negatywny wpływ koronawirusa na biznes jest nadal powszechny.

Publikacja: 12.01.2021 08:39

Spadek sprzedaży wciąż dużą bolączką w sektorze MŚP

Foto: Ze spadkiem sprzedaży boryka się aktualnie wielu przedsiębiorców z sektora MŚP. Źródło: Adobe Stock

Spadek sprzedaży to powszechny problem. Jesienią doświadczyło 52 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). To mniej niż wiosną kiedy wskaźnik ten wyniósł 69 proc. Tak wynika z drugiej edycji badania „COVID-19 Business Pulse Survey – Polska” zrealizowanego wspólnie przez Bank Światowy i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). W drugiej edycji badania odnotowano też wzrost odsetka działających przedsiębiorstw, o 7 proc., w porównaniu do pierwszej edycji badania.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Inwestycje
Kontrakty dla Chińczyków w urzędniczych rękach. Eksperci o konsekwencjach wyroku TSUE
Inwestycje
Unijna ochrona nie dla Chińczyków. Ważny wyrok w sprawie zamówień publicznych
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń