Reklama

Jak wykazać w sądzie, że nie było dyskryminacji przy rekrutacji do pracy?

W interesie pracodawcy leży, aby reguły pozyskiwania pracowników na dane stanowisko były transparentne i dobrze udokumentowane, a wyniki naboru obiektywne.

Aktualizacja: 17.11.2019 15:09 Publikacja: 17.11.2019 00:01

Jak wykazać w sądzie, że nie było dyskryminacji przy rekrutacji do pracy?

Foto: Adobe Stock

- W spółce ogłosiliśmy nabór na stanowisko kierowcy. Kandydaci do tej posady mieli legitymować się wykształceniem co najmniej średnim oraz posiadać prawo jazdy na wszystkie kategorie. Zgłosiło się troje chętnych – dwóch mężczyzn i kobieta. Wybraliśmy jednego z mężczyzn. Kobieta zgłosiła się z pytaniem, dlaczego jej nie zatrudniliśmy, choć spełniała wszystkie kryteria. Prezes zarządu poinformował ją, że osoba, która otrzymała pracę, miała większe doświadczenie jako kierowca. Odmówił jej jednak udostępnienia do wglądu dokumentów potwierdzających tę okoliczność. Kobieta wniosła pozew o odszkodowanie za odmowę nawiązania stosunku pracy z uwagi na jej płeć i kolor skóry (mulatka). Jakie argumenty możemy podnieść w procesie, aby zwiększyć szanse na swoją wygraną? – pyta czytelnik.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama