Praca zdalna w IT to nie metoda na podróżowanie

Pracodawca nie zawsze powinien się zgadzać na świadczenie pracy z zagranicy z uwagi na istotne aspekty prawne. Dotyczy to nie tylko pracowników, ale w pewnym stopniu także osób świadczących usługi w ramach B2B.

Publikacja: 19.10.2022 22:00

Praca zdalna w IT to nie metoda na podróżowanie

Foto: Adobe Stock

Od czasów pandemii praca zdalna na stałe weszła do pracowniczej rzeczywistości. Pracownicy chętnie pracują zdalnie, cenią sobie możliwość pracy z domu i – o ile mają taką możliwość – rzadko wybierają pracę wyłącznie z biura jako główny system organizacji pracy. Według badania przeprowadzonego przez Antal i Corees Polska aż 55,8 proc. pracowników zadeklarowało po pandemii jako swój pierwszy wybór pracę hybrydową (częściowo z biura, częściowo zdalnie), 22,9 proc. za najbardziej pożądany uznaje model pracy całkowicie zdalnej, a jedynie 21,3 proc. wybiera wyłączną pracę z biura1.

Pozostało 97% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON. Od kiedy wyższe dopłaty do pensji niepełnosprawnych?
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?