Praca zdalna w IT to nie metoda na podróżowanie

Pracodawca nie zawsze powinien się zgadzać na świadczenie pracy z zagranicy z uwagi na istotne aspekty prawne. Dotyczy to nie tylko pracowników, ale w pewnym stopniu także osób świadczących usługi w ramach B2B.

Publikacja: 19.10.2022 22:00

Praca zdalna w IT to nie metoda na podróżowanie

Foto: Adobe Stock

Od czasów pandemii praca zdalna na stałe weszła do pracowniczej rzeczywistości. Pracownicy chętnie pracują zdalnie, cenią sobie możliwość pracy z domu i – o ile mają taką możliwość – rzadko wybierają pracę wyłącznie z biura jako główny system organizacji pracy. Według badania przeprowadzonego przez Antal i Corees Polska aż 55,8 proc. pracowników zadeklarowało po pandemii jako swój pierwszy wybór pracę hybrydową (częściowo z biura, częściowo zdalnie), 22,9 proc. za najbardziej pożądany uznaje model pracy całkowicie zdalnej, a jedynie 21,3 proc. wybiera wyłączną pracę z biura1.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Tarcza okazuje się czasem skuteczną bronią
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Kadry i Płace
Sygnalista czy jednak aferzysta? Pracownicy nadużywają przepisów.
Kadry i Płace
Od czerwca duże zmiany na rynku pracy. Co się zmienia dla firm i zatrudnionych?
Kadry i Płace
Zwolniony związkowiec nie zawsze wróci do pracy - ważny wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Kadry i Płace
Jak bronić się przed roszczeniami pracowników?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont