Aktualizacja: 17.09.2024 10:18 Publikacja: 13.06.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Wśród rozwiązań, jakie przewiduje ustawa z 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (tekst jedn. DzU z 2024 r., poz. 654), są te dotyczące praw pracownika, który nie ma możliwości świadczenia pracy w związku z tą klęską żywiołową. Zgodnie z art. 8 ustawy faktyczna niemożność świadczenia pracy z powodu powodzi stanowi podstawę usprawiedliwienia nieobecności pracownika w pracy. Za czas tej nieobecności pracownik ma prawo do odpowiedniej części minimalnego wynagrodzenia za pracę – finansowanego przez pracodawcę – przez okres nie dłuższy niż 10 dni roboczych wynikających z jego rozkładu czasu pracy.
Niezgodne z przepisami zatrudnianie obcokrajowców może słono kosztować, zwłaszcza gdy pracodawca działa z premed...
Z początkiem czerwca weszły w życie ważne zmiany dotyczące pracy obcokrajowców. Co pracodawca musi sprawdzić, że...
Przy ocenie, czy doszło do mobbingu trzeba będzie kierować się okolicznościami konkretnego przypadku, a nie subi...
Czy wypalenie zawodowe to choroba, na którą można dostać zwolnienie lekarskie? Jak je rozpoznać?
Zaległy urlop wypoczynkowy nie przepada z końcem roku, ale należy go wykorzystać do 30 września następnego roku,...
Skorzystanie przez pracodawcę z odroczenia terminu płatności składek ZUS, na które pracodawca uzyskał dofinansow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas