Aktualizacja: 17.09.2024 10:18 Publikacja: 13.06.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Wśród rozwiązań, jakie przewiduje ustawa z 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (tekst jedn. DzU z 2024 r., poz. 654), są te dotyczące praw pracownika, który nie ma możliwości świadczenia pracy w związku z tą klęską żywiołową. Zgodnie z art. 8 ustawy faktyczna niemożność świadczenia pracy z powodu powodzi stanowi podstawę usprawiedliwienia nieobecności pracownika w pracy. Za czas tej nieobecności pracownik ma prawo do odpowiedniej części minimalnego wynagrodzenia za pracę – finansowanego przez pracodawcę – przez okres nie dłuższy niż 10 dni roboczych wynikających z jego rozkładu czasu pracy.
W biurowcach nie gasi się już światła o 23:00. Praca po godzinach przeniosła się do domów.
Praca w dni wolne jest ściśle uregulowana i powinna być zrekompensowana. Pracodawca, który tego nie dopilnuje, m...
W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Kiedy pracownikowi należy się wolne?
Częstym przedmiotem sporów z ZUS jest wysokość wynagrodzenia ustalonego przez strony w umowie o pracę. W razie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na co zwrócić uwagę, by umowa podpisana z samozatrudnionym była zgodna z prawem? Błąd może pociągnąć za sobą kon...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas